کد خبر ۴۷۰۴۹ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳

عروج آیت‌الله سید‌هاشم نبوی در سوادکوه

آیت‌الله سید‌هاشم نبوی از شاگردان و همراهان مبارزاتی امام راحل در زیراب سوادکوه در‌گذشت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آیت‌الله سید‌هاشم نبوی که از ۱۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ به دلیل عارضه به کما قرار گرفته‌بود، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دیشب ۵ مهر‌ماه ۱۳۹۶ در زیراب سوادکوه در‌گذشت.


سید‌محمد نبوی فرزند آیت‌الله سید‌هاشم نبوی با اشاره به اینکه آیت‌الله سید‌هاشم نبوی در سال ۱۳۱۶ در شهرستان سوادکوه به دنیا آمد، گفت: آیت‌الله سید‌هاشم نبوی برای گسترش و نشر ارزش‌های دینی در سال ۱۳۳۱ برای تحصیل به حوزۀ علمیۀ کوهستان بهشهر رفت و از شاگردان ممتاز آیت‌الله کوهستانی شد.


وی افزود: آیت‌الله سید‌هاشم نبوی برای تکمیل دروس دینی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در سال ۱۳۴۰ به حوزه علمیه قم رفت و از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله میرزا‌هاشم آملی شد.


سید‌محمد نبوی با اشاره به مبارزه‌های آیت‌الله سید‌هاشم نبوی در مقابله با رژیم پهلوی، گفت: آیت‌الله سید‌هاشم نبوی که با شاگردی امام راحل در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی هم قرار گرفت، برای همراهی با امام راحل ۴ بار به نجف‌اشرف مراجعه کرد و در این مسافرت‌ها نوار‌ها و اعلامیه‌های امام راحل را در اختیار مبارزان کشور قرار می‌داد.


وی با اینکه آیت‌الله سید‌هاشم نبوی از ابتدا مقلد‌بودن خود از امام خمینی (ره) را به صورت علنی اعلام کرد، افزود: شرکت در سخنرانی‌های افشا‌گرانه امام خمینی (ره)، حضور مستمر در کنار روحانیون زمان حمله نظامیان ستم‌شاهی به حوزه علمیه قم و در سال ۱۳۴۸ نیز به عنوان عودت‌داده‌ها از نجف به کشور باز‌گشت و در نجف هم از محضر آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله بروجردی استفاده کرد و با آیت‌الله توسلی که رئیس دفتر امام خمینی در قم بودند، هم‌مباحثه بودند.


مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید‌هاشم نبوی ساعت ۱۵ عصر امروز ۶ مهر‌ماه از مقابل سپاه سوادکوه به سمت امام‌زاده عبدالحق زیراب برگزار می‌شود.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
شاهین ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴

درود و سلام خدا بر مردان پاک و بی ادعا. خدا رحمتش کنه.

پاسخ
0
مهیار ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۴

ای ساربان آهسته ران کارام جانم میرود وان دل که با خودداشتم با دل ستانم میرود

پاسخ
0
ایلیاد ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸

السلام علی الحسین و علی اصحاب الحسین. سلام بر این سید بزرگوار و با خدا . قدرشو ندونستیم. خدا رحمتش کنه.

پاسخ
0
دحیل ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵

سلام بر شیخ شهدا. سلام بر عارف واقعی. سلام بر رهرو عرفان. سلام بر روحانی عاشق.

پاسخ
0
جاوید ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۲

روحانی بی غل و غش. آقاجان زیراب. زحمتکش و بی ادعا. اهل دل و باصفا. واقعا مرد بود . روحانی واقعی و باخدا . دارای روزی حلال. روحش شاد.

پاسخ
0
۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱

امه عقد و بخوندسه. ونه جا بهشت خدا بوشه.

پاسخ