کد خبر ۴۷۰۷۶ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
جانشین فرمانده کل ارتش در قم:

آمریکا شاید شروع کننده جنگ باشد ولی قطعا تمام کننده نیست

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: آمریکا می تواند شروع کنند جنگ باشد اما تمام کنند جنگ نخواهد بود و وظیفه دولت است که خاکریزها را محکم کرده و توان موشکی و رادار ها را افزایش دهد چرا که در لحظه شروع جنگ دیگر جای این گونه آمادگی ها نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم،امیر حمیدرضا پوردستان در هفتمین شب مراسم عزاداری سید الشهدا امام حسین(ع) در هئیت رزمندگان قم با اشاره به مصائب واقعه عاشورا اظهار داشت: بیش از 18 هزار نامه از سوی کوفیان به امام حسین(ع) نوشته شده بود که با توجه به بد عهدی کوفیان نگرانی حضرت زینب (س) کاملا منطقی و درست بود چرا که حضرت زینب (س) شاهد بد عهدی های اهل عراق با حضرت علی (ع) در گذشته بود.

جانشین فرمانده کل ارتش با تکریم شخصیت والا و بی نظیر حضرت زینب(س) و بردباری و سخنرانی های ایشان افزود: جمله های حضرت زینب(س)سراسر حکمت و منطق است و این بانو از ابتدای حرکت کاروان کربلا تا پایان عمر شریف سرشار از پیام و احیا گری و افشاگری برای واقعه کربلا وچهره واقعی بنی امیه بوده است.

وی کلید شخصیت امام حسین(ع) را حماسه و کلید شخصیت حضرت ابالفضل(ع) را سراسر ادب دانست و تصریح کرد: تاریخ دلاور و رزمنده ای مانند این دو بزرگوار در خود کمتر دیده است وبهترین الگو وسرمشق برای جوانان امروز بوده و وظیفه ماست که چهره واقعی این بزرگواران را به درستی ترسیم کنیم.

پور دستان با بیان اهداف قیام امام حسین(ع) در قیام عاشورا و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) معرفی یاران خود به عنوان افرادی فداکار و پاکبازی بود که برای شهادت از یکدیگر سبقت گرفته و در راه خدا از هر گونه جانبازی دریغ نداشتند و همچنین الگو سازی هدف دیگر امام(ع) از یاران با وفای خود بوده که هیچ امکان و جایگاهی نتوانست کمترین تاثیری در اراده محکم آنها بگذارد.

وی با اشاره به الگوگیری جنگ تحمیلی 8 ساله از قیام عاشورا عنوان کرد: رزمندگان جبهه های ما همه تربیت یافتگان مکتب انسان ساز امام حسین (ع) بودند که در روزگار سخت جنگ توسط پروردگار خود گلچین شدندو باید بدانیم جنگ گزند و بازدارنده است و طعم تلخی دارد اما گاهی دامن گیر یک ملت می شود و وظیفه دولت است که خاکریزها را محکم کرده و توان موشکی و رادار ها را افزایش دهد چرا که در لحظه شروع جنگ دیگر جای این گونه آمادگی ها نخواهد بود.

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر مواضع ایران در حفظ استقلال خود در همه حوزه ها ادامه داد: آمریکا می تواند شروع کنند جنگ باشد اما تمام کنند جنگ نخواهد بود و ایران امروز دیگر ایران در سال های قبل از انقلاب نیست که از مهمترین اقمار بلوک غرب باشد، آن زمان 60 درصد انرژی جهان را آمریکا از طریق ایران تامین می کرد و علاوه بر آن بر تولید انرژی نیز توسط ایران کنترل داشت.

وی ادامه داد: ایران قبل از انقلاب خط مقدم بلوک غرب در برابر اتحاد شوروی بود، یعنی اگر درگیری بین آمریکا و شوروی شکل می‌گرفت در این بین کشوری که وارد درگیری می‌شد کشور ایران بود و آمریکا توسط ایران تمام تحرکات شوروی سابق را کنترل می کرد و در ضمن بازار مصرف کالاهای آمریکا نیز بود.

پوردستان با بیان دلایل اصلی دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: مشکل اصلی آمریکا با ایران منطق و پیام‌های انقلاب اسلامی است که سرشار از فرهنگ و ادبیات جدید مانند استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی ولایت فقیه بود و آمریکا فهمیده است که این پیام ها در داخل مرزهای ایران باقی نمانده و به‌زودی تمام منطقه و کشورهای دیگر را در بر خواهد گرفت بنابراین از همان روز پیروزی انقلاب هجمه های سنگین تحریم و ترور را برعلیه این انقلاب شروع کرد.

وی با اشاره به مسئله برجام و تحریم‌های جدید آمریکا خاطر نشان کرد: کارشکنی های آمریکا مربوط به مسئله برجام نبوده و از 23 بهمن 1357 حرکت‌های براندازی خود را شروع کرده و با تحریم‌های فلج کنند از ابتدای انقلاب سعی در صدمه زدن به پیکر انقلاب اسلامی را داشته است که به کمک رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه شکست خورده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com