کد خبر ۴۷۱۱۳ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
حجت الاسلام حسینی:

صبر در برابر مصائب و مشکلات زندگی، ویژگی منتظران حضرت ولی عصر است

حجت الاسلام حسینی در همایش ستارگان ادب و ایثار گفت: صبر در برابر مصائب و مشکلات زندگی، ویژگی دیگر منتظران حضرت ولی عصر(عج) است و همچنین از نشانگان یاران امام حسین بن علی(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر، همایش ستارگان ادب و ایثار و مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، تحصیل کرده و پژوهشگر حوزه علمیه قم و کارشناس حوزه دین و فرهنگ، و با حضور روحانیون و طلاب و سایر گروه های مردم در حوزه علمیه و مسجد امام حسین(ع) شهرری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مجلس سوگواری به تبیین عوامل و اسباب قرب به پرودگار متعال پرداخت و گفت: اخلاص و انجام کارها صرفا با نیت الهی، از عوامل قرب به خداوند است. برای نمونه اگر یک دانشجو یا طلبه، با هدف خدمت به مسلمین، درس بخواند، اولا رضایت خداوند را کسب کرده است و ثانیا، خداوند او را از نظر مالی نیز تامین می کند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم، برپاداشتن نماز را از اسباب دیگر قرب الهی دانست و افزود: اصحاب حضرت اباعبدالله(ع) در همه حال، اهتمام جدی به نماز اول وقت داشتند و این موضوع حتی زمانی که در محاصره دشمن بودند نیز، رعایت شد.

کارشناش حوزه های دین و فرهنگ، پرداخت زکات و خمس را ویژگی دیگر اصحاب سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: نباید نسبت به پرداخت خمس و زکات کوتاهی کنیم زیرا برکت زندگی انسان است. رسول الله (ص) در این باره فرمودند “اگر امت من، اهل دادن خمس و زکات باشند، فقیری باقی نمی ماند”.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مشکل کم آبی در کشور ما علاوه بر دلایل ظاهری، به دلیل کثرت گناهان و ندادن وجوهات شرعی است. من از روی جهل صحبت نمی کنم و اکثر کشورهای دنیا را سفر کرده ام، شاید آنها به باورهای ما معتقد نباشند ولی در کار خیر و دستگیری از نیازمندان، بسیار فعال هستند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم، با اشاره به اهمیت رعایت تمام دستورات دین از جمله حج، ادامه داد: حج تمتع و عمره، اولا گناهان ما را می آمرزند و ثانیا موجب افزایش رزق می شوند. البته بعضی افراد، شبهاتی مطرح می کنند مانند اینکه به جای رفتن به حج، باید کمک هزینه جهیزیه خانواده های نیازمند را پرداخت کنیم. این سخن، کاملا نادرست زیرا حج، جزو واجبات و دستور صریح خداوند در قرآن است. کمک کردن به افراد، خوب و مستحب است ولی نباید مانع انجام واجبات شود.

وی افزود: صله رحم، عمر را زیاد و روزی را زیاد می کند اما قطع رحم موجب کوتاهی عمر می شود. بنابراین باید از هر مناسبتی برای انجام روابط خویشاوندی بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه صدقه از اسباب دیگر تقرب به خداوند است و نباید با مقدس مآبی، از کمک به نیازمندان، اجتناب کرد، اضافه کرد: به جای آوردن کارهای خوب و خیر، موجب نزدیک شدن انسان به خداوند انسان می شود.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ولایت مداری از ویژگی های اصحاب حضرت اباعبدالله(ع) است و منتظران امام زمان(عج) نیز باید ولایت مدار باشند. تمام صحنه های کربلا، سرشار از ولایت مداری است. امروزه نیز باید در تبعیت از مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولایت مداری خود را حفظ کرد.

کارشناس حوزه های دین و فرهنگ گفت: شجاعت یاران امام حسین(ع) مثال زدنی است و یاران حضرت مهدی(عج) نیز شجاع و مقاوم هستند. در همین ارتباط، در روایت است که انسان راستگو، شجاع؛ و انسان دروغگو، ترسو است.

وی یادآور شد: صبر در برابر مصائب و مشکلات زندگی، ویژگی دیگر منتظران حضرت ولی عصر(عج) است و همچنین از نشانگان یاران امام حسین بن علی(ع) می باشد.

وی درباره ویژگی های انسان شجاع، اضافه کرد: مومن، کسی است که اسباب و لوزام گناه مهیا باشد اما مرتکب نشود. این نشانه دیگر شجاعت است. همچنین، ظلم نکردن در اوج قدرت، نشانه دیگر شجاعت است. زمانی قدرت نداریم، ولی اگر قدرت داشتیم و ظلم نکردیم، مومن واقعی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه، ایثار ویژگی دیگر یاران اباعبدالله(ع) بود و همچنین جزو نشانگان یاران امام زمان(عج) خواهد بود، گفت: در روایت است که در زمان حضرت مهدی(عج)، مردم اهل ازخودگذشتگی و تقدم داشتن دیگران بر خود هستند.

پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: حضرت عباس(ع) نمونه و الگوی ایثار، ولایت مداری، شجاعت، ادب و مبارزه با ظلم بودند. حضرت ابوالفضل(ع) به جز لحظه شهادت، هیچگاه اما حسین(ع) را برادر خطاب نکردند، بلکه همیشه مولا خطاب می کردند. این رفتار حضرت، اوج ادب و احترام نسبت به امام زمان(ع) خود است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com