کد خبر ۴۷۱۱۹ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹

مراسم عزاداری روز عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد

قم- ایرنا- مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با حضور خیل گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه به صورت باشکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، عزاداران حسینی در قالب دسته و هیات از مناطق مختلف استان قم خود را به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده و در صحن امام رضا(ع) به عزاداری پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مدرسی یزدی از استادان حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اینکه مکتب امام حسین (ع)، مکتب عشق، ایمان، عقلانیت و دیانت است، گفت: امتیازاتی که خداوند متعال به حضرت امام حسین (ع) اعطاء کرده را حتی برخی پیامبران از آن برخوردار نیستند.
وی اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) فرمودند زائران امام حسین (ع) هر زمانی را که در کربلای معلا بیتوته کنند، خداوند از عمر آنها کم نمی کند.
وی یادآورشد: حضرت امام سجاد (ع) نیز فرمودند چهار هزار سال قبل از میلاد امام حسین (ع)، خداوند متعال کربلا را محل زیارت ملائکه و فرشتگان قرار داده بود.
مدرسی یزدی بیان داشت: امروز مکتب امام حسین (ع) مانند خورشیدی بر سر همه بشریت نورافشانی می کند و هر کسی از هر مذهب و مرامی که در خانه سیدالشهدا را بزند درب این خانه به روی او بسته نیست و امام به او کمک می کند.
وی ادامه داد: مقام امام حسین (ع) بسیار بالاست و امروز شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) برای دفاع از مکتب و حریم حرم اهل بیت ایشان، جانثاری می کنند.
مدرسی یزدی به بوسه رهبر معظم انقلاب به تابوت شهید مدافع حرم محسن حججی اشاره کرد و گفت: مقام شهید بسیار بالاست و این شهدا در راه امام حسین (ع) و آرمان های ایشان جان خود را فدا می کنند.
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان از بامداد امروز در قم آغاز شده و مردم این شهر مقدس در روز عاشورا، حماسه دیگری از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.
تمام خیابان های قم مملو از جمعیت عزادار است که با تمام وجود عشق و ارادات خود را به خاندان آل الله ابراز می کنند.
هم اکنون مردم قم بعد از نمازظهر عاشورا و آتش زدن به خیمه ها، در قالب دستجات عزادار در حال سوگواری و حرکت به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) هستند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com