کد خبر ۴۷۱۲۰ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴

مراسم سوگواری عاشورای حسینی در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

قم- ایرنا - مراسم عزاداری عاشورای حسینی روز یکشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان و برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی در حسینیه امام خمینی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم اثبات حقانیت دین خدا و احیای سنت پیامبر اسلام(ص) را از اهداف مهم امام حسین (ع) در نبرد با دشمنان و یزدیان عنوان کرد، و افزود: وقوع حادثه کربلا مسیر روشنی را برای تشخیص حق از باطل پیش روی انسان های آگاه و همه پیروان واقعی حق وحقیقت قرار داد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه قرآن مجید به تفصیل در مورد حق و باطل پرداخت و افزود: انسان به طور فطری به سمت حق گرایش وتمایل دارد، و به طور کلی مطابقت با فطرت، تطبیق با عقل سلیم و انطباق داشتن با وحی و سخن خدا در قرآن از معیارهای تشخیص حق از باطل است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تاریخ بشریت همواره عرصه صف آرایی جبهه های حق و باطل در مقابل یکدیگر بوده است، اضافه کرد: تشخیص حق از باطل زمانی دشوار می شود، که هر دوی آنها سخن از دین به میان می آورند، و به عزاداری و انجام عبادت های دیگر مبادرت می ورزند، و در این هنگام بصیرت تنها چیزی است، که انسان را در تفکیک و تمایز این دو از هم یاری می کند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی همچنین با ذکر جریان ها و نحله های متعدد فکری و عقیدتی که امروز داعیه حق بودن دارند، افزود: آل سعود، داعش و تمامی گروه های سلفی تکفیری که با نام دین بدترین جنایت ها را بر ضد مردم مظلوم یمن، عراق و سوریه انجام می دهند، از بارزترین باطل های دوران کنونی به شمار می روند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com