کد خبر ۴۷۱۶۴ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
شهردار قم:

11هزار پرونده تخریب در شهرداری قم وجود دارد

شهردار قم گفت: بیش از 11 هزار پرونده تخریب در استان قم وجود دارد که 50 درصد آن‌ها مشکل ایستایی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری تمام توان خود را برای برپایی باشکوه مراسم  تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) به کار بست.

وی با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ‌سازی در حل معضلات شهری افزود: در مبحث سامان‌دهی مباحث شهری نباید تمام نگاه‌ها و هجمه‌ها به شهرداری معطوف شود، چراکه بعضی از مباحث مانند معضلات فرهنگی اصولاً کار نهادها و ارگان‌های متولی آن است که باید به‌درستی انجام شود.

شهردار قم گفت: شهرداری قم از برخوردهای سلبی با همشهریان به‌شدت آزرده‌خاطر است، ازاین‌رو باید ارگان‌های متولی امر با فرهنگ‌سازی مانند رسانه‌ها، صداوسیما و آموزش پرورش باید نسبت به این مشکل شهری همت مضاعف داشته باشند.

وی با تأکید بر عوامل مؤثر در توسعه پایدار تصریح کرد: شکل‌گیری و تداوم توسعه پایدار در یک شهر معلول تعامل و همکاری‌های تمام نهادها و دستگاه‌های یک جامعه است و شهرداری به‌تنهایی و بدون تعاملات سازنده دیگر ارگان‌ها نمی‌تواند توسعه‌ پایدار در شهر را ساماندهی و به سرانجام برساند.

سقائیان نژاد با انتقاد از نقاط ناایمنی فراوان در شهر ادامه داد: بسیاری از نقاط و قسمت‌های شهری ازنظر ایمنی در وضعیت کاملاً نامناسبی قرار دارند اما در بخشی از این حوزه‌ها اصولاً اجازه ورود شهرداری داده نمی‌شود ولی در صورت بروز مشکلات احتمالی همه آن را از  چشم شهرداری می‌بینند.

وی تأکید کرد: در مبحث ایمن‌سازی و مقابله با بحران‌ها تمام دستگاه‌ها از شهرداری انتظار ورود و حل مشکل دارند، درحالی‌که بعضی از این حوزه‌ها اصولاً جزء وظایف ذاتی شهرداری نیست، اما متأسفانه برای همین خدمات ایمنی  هیچ‌گونه بودجه و اعتباری برای شهرداری در نظر گرفته نمی‌شود درحالی‌که اجرای چنین طرح‌های مستلزم داشتن بودجه‌های سنگین است.

سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت مباحث ایمنی سازی نقاط آسیب‌پذیر شهری عنوان کرد:  مباحث ایمن‌سازی و ساماندهی شهری فرآیندی چندمرحله‌ای است و شهرداری به وظایف ذاتی خود در این موارد کاملاً پایبند است، اما نهادهای دیگر نیز باید به تکالیف خود عمل کنند تا شاهد پیشبرد واقعی کارها در سطح شهر شد.

شهردار قم ادامه داد: بیش از 11 هزار پرونده تخریب در استان قم وجود دارد که 50 درصد آن‌ها مشکل ایستایی دارند.

وی با تأکید بر عدم ایمنی مناسب پاساژهای سطح شهر تصریح کرد:  شهرداری ازنظر حقوقی اقدامات قانونی خود را در این زمینه انجام داده و اخطارنامه‌های متوالی و پی‌درپی به این پاساژها  و بازارهای ناایمن شهر داده‌شده است، همچنین 30 اخطار از جانب شهرداری به مالک کارگاه چوب آتش‌گرفته در هفته گذشته داده‌شده بود که متأسفانه به هیچ‌کدام از آن‌ها توجه نکرده بودند.

شهردار قم بابیان لزوم تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های استان در مسیر توسعه و آبادانی شهر خاطرنشان کرد: قم تا رسیدن به شهر دارای ویژگی‌های توسعه پایدار فاصله زیادی دارد که جز با تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها نمی‌توان به آن مهم دست‌یافت.

انتهای پیام /

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com