کد خبر ۴۷۱۷۹ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵

رقابت حدود 500 تیم دانشجویی در دوره ششم مسابقات ملی مناظره دانشجویان

تاکنون در حدود500 تیم دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور برای شرکت در مسابقات ملی مناظره دانشجویی ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در 25  استان و 7 دانشگاه در شهر تهران  در سطح دانشگاه های کشور از اسفندماه سال 95 کار خود را در واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور آغاز کرد.

مرحله استانی مسابقات مناظره در دانشگاه های مختلف استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، یزد، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و همچنین مرحله دانشگاهی مسابقات در دانشگاه های الزهرا (س)، تربیت مدرس، تهران، خواجه نصیر، علامه طباطبایی، علم و صنعت و امام صادق (ع) در استان تهران برگزار شد.

آمار حضور تیم های شرکت کننده / فعال ترین استان ها

بر اساس آمارهای جمع آوری شده، استان های چهار محال بختیاری، هرمزگان، یزد، لرستان، زنجان، قزوین، کرمان، مرکزی ، ایلام، ، بیشترین سهم حضور گروه های دانشجویی را در مسابقات داشته اند.

استان های چهارمحال و بختیاری با 46 تیم ، هرمزگان با 42 تیم ، یزد با 32 تیم، لرستان با 26 تیم، زنجان با 24 تیم، مرکزی با 22 تیم؛ قزوین با 20 تیم، کرمان با 20 تیم، ایلام با 18 تیم، دانشگاه تهران با 16 تیم، آذربایجان غربی با 16 تیم، البرز با 14 تیم، خراسان رضوی با 12 تیم، خراسان شمالی با 12 تیم، امام صادق با 12 تیم ، کرمانشاه با 11 تیم ، علامه طباطبایی با 10 تیم، آذربایجان شرقی با 8  تیم، اصفهان با 8 تیم، ،  خراسان جنوبی با 6 تیم، قم با 8 تیم، ، کهگیلویه و بویراحمد با 10 تیم، گیلان با 8 تیم ، ، دانشگاه خواجه نصیر با 8 تیم، دانشگاه تربیت مدرس با 8 تیم، علم و صنعت با 8 تیم، الزهرا با چهار تیم، همدان با 6 تیم و سیستان و بلوچستان با 9 تیم و مازندران با 12 تیم در این مسابقات شرکت کردند.

مناظره اولی ها!

در این دوره استان های قم و کرمانشاه برای اولین به جریان برگزاری مسابقات استانی پیوسته اند.

مرحله منطقه ای ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور 48 تیم برگزیده به میزبانی استان های هرمزگان، ایلام و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

بر این اساس مسابقات مرحله منطقه ای در استان ایلام هفته آخر مهرماه، استان هرمزگان، 9 تا 11 آبان ماه و دانشگاه علامه طباطبایی یکم الی سوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، دوره پنجم مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور 440  تیم از 23 استان و 9 دانشگاه در سراسر کشور برگزار شد این در حالی است که در دوره ششم با روند افزایشی ثبت نامی ها و استقبال دانشجویان و گروه های دانشجویی برای حضور در مسابقات روبه رو بودیم.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com