کد خبر ۴۷۱۸۴ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

تاثیر محبت اهل‌بیت (ع) بر دل انسان

استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از چیزهایی که مهر دنیا را در دل انسان از بین می‌برد، محبت اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آخرین وصیت امام حسین(ع) اظهار کرد: این امام معصوم در وصیت خود به فرزندش فرمود که در مسیر حق بردبار باش، هر چند که این صبر همراه با تلخی باشد.

وی ادامه داد: کلمه صبر و مشتقات آن حدود 100 بار در قرآن آمده، همچنین براساس روایات نیمی از ایمان صبر و نیمی دیگر است، خداوند در قرآن به کسانی که در سختی‌ها صبر می‌کنند، درود فرستاده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان هر زمانی که پولدار می‌شود، باید شکر کند، همچنین انسان هر زمانی که فقیر می‌شود، باید صبر کند، اصرار در دعا برای خواسته‌های معنوی همچون رفتن به بهشت توصیه شده است.

فرحزاد با اشاره به داستان قارون اظهار کرد: قارون یکی از بستگان حضرت موسی بود که پیش از ثروتمند شدن، عبادت زیادی می‌کرد، اما قارون پس از ثروتمند شدن در مقابل حضرت موسی ایستاد، انسان نباید برای مسائل دنیوی پافشاری کند، چون بسیاری از افراد پس از کسب اموال ایمان خودشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: حر کسی بود که اجازه نداد امام حسین(ع) وارد شهر کوفه شود یا اینکه به شهر مدینه برگردد، اما با این وجود امام حسین(ع) حر را پس از توبه قبول کرد، ائمه معصومین(ع) مظهر تمام اسم‌های الهی هستند و رسول اکرم(ص) بالاترین مقام را در بین پیامبران الهی دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ائمه معصومین(ع) فدایی امام حسین(ع) بودند، این امام معصوم حتی در آخرین لحظات عمر تلاش کرد تا قاتلش شمر را هدایت کند، سایه رحمت ائمه معصومین(ع) بر موجودات مختلف افتاده است و پیامبران الهی برای استجابت خواسته‌های خود، خداوند را به چهارده معصوم قسم می‌دادند.

فرحزاد، دعا کردن برای کسب خواسته‌های معنوی را ضروری دانست و تصریح کرد: گاهی خداوند خواسته‌های مادی بندگانش را مستجاب نمی‌کند تا دین آن‌ها حفظ شود، توهین کردن به افراد فقیر از بزرگترین گناه‌ها است و انسان ثروتمند نباید به دلیل ثروتش رابطه اش را با افراد فقیر قطع کند.

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که مهر دنیا را در دل انسان از بین می‌برد، محبت اهل‌بیت(ع) است، محبت خداوند با محبت دنیا در یک دل جمع نمی‌شود، انسان نباید تنها در ماه محرم توسل به امام حسین(ع) کند و باید این توسل در طول سال ادامه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید از فرصت عمر برای شرکت در مجالس عزاداری حسینی و گریه در مصیبت امام حسین(ع) استفاده کند، نباید تمام عمر انسان به انجام کارهای دنیوی بگذرد، اعمال نیک انسان پس از مرگ هم نشین او خواهند شد.

فرحزاد با اشاره به ثواب خدمت به عزاداران حسینی اظهار کرد: انسان باید به شکل‌های مختلف به عزاداران حسینی خدمت کند، این خدمت برای انسان ثواب زیادی دارد و چیزی است که برای انسان پس از مرگ باقی می‌ماند، نعمت‌های بهشتی در انتظار خدمت گذاران به عزاداران حسینی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصیبت اهل‌بیت امام حسین(ع) پس از روز عاشورا آغاز شد و یزید ظلم‌های زیادی را به خانواده امام حسین(ع) کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com