کد خبر ۴۷۱۹۹ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴

ایجاد و توسعه جایگاه سوخت CNG یکی از نیازهای ضروری شهرستان آشتیان

اراک - ایرنا - ایجاد و توسعه جایگاه سوخت CNG با همکاری بخش خصوصی در شهرستان آشتیان یکی از نیازهای اساسی برای تامین سوخت و ایجاد اشتغال در این شهرستان است.

آشتیان یکی از شهرستان های استان مرکزی است که با یک هزار و 348 کیلومتر مربع مساحت از شمال به تفرش و قم، از جنوب به اراک و محلات محدود شده است و دارای یک شهر، یک بخش و سه دهستان به مرکزیت آشتیان است.
هم اکنون یک جایگاه سوخت CNG در شهرستان آشتیان وجود دارد که این جایگاه امسال به دلیل برخی مشکلات فنی به مدت 2 ماه از چرخه خدمات رسانی به رانندگان در این شهرستان خارج شد و با رفع نواقص توسط شهرداری هم اکنون به چرخه سوخت رسانی برگشته است.
به گفته شهروندان و مسئولان شهرستان آشتیان، این جایگاه به دلیل قرار گرفتن در مسیر شهرستان های تفرش، فراهان، کمیجان، فراهان و استان های قم و همدان و فشار گاز مناسب آن از استقبال فراوانی برای سوخت گیری توسط رانندگان برخوردار است و در روزهای تعطیل و مسافرت ها با حجم گسترده ای از خودروهای عبوری و بومی روبه رو می شود.
به گفته شهروندان و مسئولان شهرستان آشتیان هم اکنون به دلیل نبود جایگاه سوخت CNG در مسیر این شهرستان به دوراهی راهجرد رانندگان عبوری پس از سوخت گیری در آشتیان سوخت مورد نیاز خود را باید در جایگاه سوخت CNG سلفچگان تهیه کنند.
شهروندان شهرستان آشتیان افزودند: در صورت ایجاد جایگاه سوخت CNG در مسیر این شهرستان به دوراهی راهجرد ضمن کاهش حجم ترافیک جایگاه سوخت گیری این شهرستان در روزهای شلوغ و خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان در ایجاد اشتغال برای شهرستان نیز نقش مهمی دارد.
شهردار شهر آشتیان در این خصوص گفت: جایگاه سوخت CNG از 12 سال پیش در این شهرستان ایجاد شده است که امسال به دلیل برخی نواقص فنی و نداشتن برخی شاخصه های ایمنی به مدت 2 ماه تعطیل بود.
مجتبی ملکا افزود: از 2 هفته پیش با صرف هزینه 700 میلیون ریال این نواقص برطرف و بهره برداری مجدد از جایگاه CNG شهر آشتیان پس از کسب استانداردهای لازم آغاز شد.
وی ادامه داد: با بهره برداری مجدد از این جایگاه از بسیاری سفرهای همشهریانآشتیانی به شهرستان های اطراف و بروز برخی حوادث رانندگی برای آنان جلوگیری شده است.
شهردار شهر آشتیان خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان در مسیر شهرستان های تفرش، فراهان، کمیجان، فراهان و روستاهای مجاور ایجاد یک جایگاه سوخت CNG دیگر برای افزایش خدمت رسانی به مردم و کاهش مدت زمان سوخت گیری یکی از نیازهای مهم و ضروری این شهرستان است.
ملکا با یادآوری اداره سوخت CNG شهرستان آشتیان توسط شهرداری این شهر گفت: ایجاد جایگاه سوخت CNG شماره 2 این شهرستان نیازمند همکاری و حضور بخش خصوصی درایجاد این جایگاه دارد.
مسئول جایگاه سوخت CNG شهرآشتیان در این خصوص گفت: روزانه به حدود 700 وسیله نقلیه در این جایگاه سوخت رسانی می شود که این رقم در روزهای تعطیل سال تا یکهزار خودرو افزایش می یابد.
محمد چراغعلی گل افزود: با توجه به اینکه این جایگاه به صورت مستقیم به خط اصلی گاز CNG عبوری شهر آشتیان وصل است این مهم موجب می شود که از فشار گاز بیشتری برخوردار باشد و استقبال رانندگان برای سوخت گیری در این جایگاه افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد:علت اصلی تعطیلی جایگاه سوخت CNG شهر آشتیان به دلیل برخی ایرادات فنی و نبود برخی شاخصه های استاندارد در این جایگاه بود که هم اکنون با رفع این ایرادها آمادگی لازم برای سوخت رسانی به خودروهای عبوری و بومی وجود دارد.
مسئول جایگاه سوخت CNG شهرآشتیان افزود: ایجاد جایگاه سوخت جدید در این شهرستان در کاهش زمان سوخت گیری و خدمت رسانی به مردم نقش مهمی دارد.
معاون بهره برداری شرکت گاز استان مرکزی در این خصوص گفت: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استان مرکزی شرکت گاز از آمادگی کامل برای تامین سوخت جایگاه های CNG برخوردار است.
محمد رضا سمیعی افزود: با توجه عبور لوله اصلی گاز CNG از شهرستان آشتیان و وجود زیرساخت های مناسب در این شهرستان در صورت دریافت مجوز ایجاد جایگاه سوخت CNG توسط متقاضیان از شرکت پخش فرآورده های نفتی این شرکت مشکلی برای تامین سوخت گاز آن ندارد.
وی ادامه داد: شرکت گاز استان مرکزی از آمادگی کامل برای جانمایی ایجاد جایگاه سوخت جدید در شهرستان آشتیان از نظر تردد وسایل نقلیه و نزدیکی به خط اصلی گاز برای تامین سوخت برخوردار بوده و کمک های لازم را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
یکی از اهالی شهرستان آشتیان در این خصوص گفت: جایگاه سوخت CNG شهرستان بیش از یک دهه است که ساخته شده و امسال به دلیل برخی مشکلات فنی حدود 2 ماه تعطیل شد که این مهم مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.
حاج عباس فراهانی افزود: شهروندان آشتیانی در این مدت باید سوخت مورد نیاز خودروهای خود را از دیگر جایگاه های سوخت CNG که در شهرهای اطراف وجود داشت تامین می کردند که با تلاش مسئولان و شهردار این شهرستان و بهره برداری مجدد از این جایگاه ازسفرهای غیر ضروری افراد جلوگیری شده است.
وی،وجود جایگاه جدید سوخت CNG در مسیر شهر آشتیان تا دوراهی راهجرد را یکی از نیازهای ضروری برای تامین سوخت مورد نیاز رانندگان دانست و گفت: در مسیر شهرستان آشتیان تا سلفچگان جایگاه سوخت CNG وجود ندارد و رانندگان پس سوخت گیری در این شهرستان باید سوخت مورد نیاز خود را در شهرستان سلفچگان تامین کنند.
فراهانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آشتیان در مسیر ارتباطی شهرستان های تفرش، اراک، همدان، قم و فراهان قرار دارد، ایجاد جایگاه جدید در مسیر این شهرستان تا دوراهی راهجرد ضمن تامین سوخت مورد نیاز رانندگان و افزایش خدمت رسانی به مردم ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی برای شهرستان را نیز به همراه دارد.
آشتیان یکی از شهرستان های استان مرکزی است که با یک هزار و 348 کیلومتر مربع مساحت از شمال به تفرش و قم، از جنوب به اراک و محلات محدود شده است و دارای یک شهر، یک بخش و سه دهستان به مرکزیت آشتیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com