کد خبر ۴۷۲۰۲ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴

چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر در استان قم برگزار می‌شود

چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر 22 آبان ماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوروزی در نشست خبری که ظهر امروز در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم برگزار شد، در راستای به تصویر کشیدن هنری و ادبی سوگواری و عزاداری‌های سید و سالار شهیدان(ع) چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر 22 آبان ماه سال جاری در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی بابیان ویژگی‌های سه دوره قبلی سوگواره سفر تا صفر افزود: دوره اول و دوم این سوگواره به‌ صورت استانی برگزار شد که بالغ‌بر 200 اثر نیز حاصل  برگزاری آن بود همچنین دوره سوم این سوگواره نیز در به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد که بیش از 900 اثر به دبیرخانه سوگواره رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: اهداف اصلی سوگواره علم، فرهنگ و هنر در قالب‌های ارزشی است چراکه ورود فعالیت‌های ارزشی در قالب‌های هنری سبب می‌شود تا انتقال مفاهیم به‌صورت روشن‌تر و ماندگارتری به مخاطبان منتقل شود.

نوروزی تصریح کرد: فرهیختگان علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به همراه هنرمندان و اساتید در فعالیت‌های هنری و ادبی جامعه هدف سوگواره سفر تا صفر است اما عموم مردم نیز می‌توانند آثار خود را با رعایت مقررات سوگواره به دبیرخانه سوگواره ملی سفر تا صفر ارسال کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با تأکید بر شاخه‌های اصلی برگزاری سوگواره ملی سفر تا صفر خاطرنشان کرد: بخش پژوهش در قالب مقالات مرتبط با ایام سوگواری ماه محرم و صفر، شاخه ادبی در قالب بخش‌های شعر، داستان کوتاه و نمایش‌نامه خوانی و شاخه هنری در قسمت‌های پوستر، عکاسی و خطاطی بخش‌های مختلف این سوگواره ملی خواهد بود.

وی با بیان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره ملی سفر تا صفر تصریح کرد: 8 آبان آخرین زمان ارسال آثار است و پس‌ از آن جمع‌بندی و داوری آثار تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت همچنین مراسم اختتامیه سوگواره نیز روز 22 آبان ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.

نوروزی ادامه داد: در برپایی این سوگواره ملی وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه قم نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند همچنین در تلاش هستیم تا پایان ماه صفر نمایشگاهی از آثار برگزیده سوگواره دریکی از صحن‌های اصلی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر پا شود.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با بیان راه‌های ارتباط و ارسال آثار به دبیرخانه ملی سوگواره سفر تا صفر تأکیدکرد: علاقه‌مندان از سه طریق سایت جشنواره به آدرس www.safartasafar.ir، آیدی تلگرام سوگواره و ارسال فیزیکی آثار به دبیرخانه می‌توانند آثار خود را نهایتاً تا 8 آبان ارسال کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com