کد خبر ۴۷۲۰۸ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹

ذوب‌آهن بار سفر می‌بندد، نقش جهان هم‌چنان گران است

مشکلات ایجاد شده برای آماده‌سازی مجدد استادیوم نقش جهان موجب شده ذوب‌آهن تصمیم بگیرد در ادامه رقابت‌های لیگ در شهر قم میزبان رقبای خودش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، بعد از پشت سر گذاشتن دهه محرم دور جدید تمرینات تیم‌های لیگ برتری برای حضور در ادامه مسابقات آغاز می‌شود و در این میان دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن هم بر اساس برنامه قبلی از عصر روز دوشنبه تمرینات خودشان را کلید زدند. البته رقابت‌های لیگ به خاطر برگزاری بازی دوستانه تیم ملی ایران در مقابل توگو فعلاً تعطیل است اما بر اساس برنامه اعلام شده قرار است که در هفته دهم لیگ برتر سپاهان در روز پنج‌شنبه بیستم مهرماه میزبان سیاه‌جامگان باشد و ذوب‌آهن در روز جمعه بیست و یکم مهرماه باید در خانه پدیده به میدان برود.

در حال حاضر شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۱۱ امتیاز تیم هفتم جدول لیگ هستند و سپاهان هم در شرایطی عجیب و غریب با ۷ امتیاز تیم چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ است. در این مدت مباحث بسیار زیادی در مورد کیفیت فنی هر دو تیم اصفهانی در رسانه‌ها مطرح شده و هواداران این دو تیم امیدوارند تا در نیمه دوم دور رفت لیگ هم سپاهان و هم ذوب‌آهن بتوانند به یک ثبات نسبی دست پیدا کنند.

در روزهای گذشته که بازی‌های لیگ تعطیل بود بر سر ادامه کار کرانچار در تیم سپاهان و مشکلات فنی ذوب‌آهن در راه گلزنی راه حل‌های بسیار زیادی داده شد و باید دید که در شروع دوباره لیگ این دو تیم چگونه می‌توانند رضایت هواداران خودشان را جلب کننند.

کمبود استادیوم در اصفهان

اما جدا از مباحث فنی خبری عجیب که در هفته گذشته منتشر شد و به نوعی اعتبار ساختاری ورزش اصفهان را هم زیر سؤال برد مربوط به میزبانی احتمالی ذوب‌آهنی‌ها در ورزشگاه یادگار امام قم بود. به هر حال بعد از انجام بازی خانگی ذوب‌آهن در مقابل سایپا چمن استادیوم فولادشهر به منظور زیرسازی و تسطیح به زیر کشت رفته و حداقل برای ۲ ماه آینده قابلیت استفاده ندارد و در نتیجه ذوب‌آهن باید در استادیومی به غیر از فولادشهر میزبان رقبای خودش باشد.

اگر همین امروز از علاقمندان به ورزش در سراسر ایران در مورد وضعیت ورزش اصفهان سؤال شود اکثراً به واسطه موفقیت‌های سپاهان و ذوب‌آهن، اصفهان را به عنوان یک استان برخوردار از لحاظ امکانات معرفی خواهند کرد، اما متاسفانه وضعیت موجود با قضاوت مردم فرق دارد و اصفهان حداقل از این لحاظ کمبودهای بسیار زیادی دارد.

همین امروز در استان‌هایی مثل خوزستان، تبریز و مشهد که به مانند اصفهان بیش از یک تیم در لیگ برتر دارند حداقل ۳ استادیوم ورزشی استاندارد برای انجام مسابقات لیگ برتری وجود دارد که حداقل امکانات لازم را برای انجام مسابقه دارند اما این‌جا در اصفهان به محض زیر کشت رفتن چمن فولادشهر ذوب‌آهنی‌ها به فکر افتاده‌اند تا در استان همجوار میزبان رقیبان خودشان باشند.

علاقه قلعه‌نویی به نقش جهان

امیر قلعه‌نویی سرمربی این فصل ذوب‌آهن در آن دو فصلی که با سپاهان در لیگ‌های نهم و دهم حاضر بود و به دو عنوان قهرمانی هم دست پیدا کرد همیشه به خاطر تکمیل نشدن استادیوم نقش جهان گله‌مند بود و در این سال‌ها هرگاه به اصفهان آمد هم در مصاحبه‌های خودش گریزی به نقش جهان زد.

اما بحث اصلی از روزی آغاز شد که قلعه‌نویی و ذوب‌آهن پیش از آغاز رقابت‌های لیگ در یک بازی دوستانه در استادیوم نقش جهان به دیدار تیم همشهری یعنی سپاهان رفتند و از آن‌جا بود که امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت یک تنه اسباب حضور ذوب‌آهن در نقش جهان را فراهم کند. به قول سرمربی ذوب‌آهن زمین چمن مسطح و وضعیت سکوهای استادیو نقش جهان به صورتی است که فشار روانی زیادی بر روی تیم حریف وارد می‌کند و ذوب‌آهن می‌تواند با حضور در این استادیوم از استقبال بیش‌تر هواداران خودش هم بهره‌مند باشد.

درخواست‌های امیر قلعه‌نویی در این مدت مدیران ارشد استان را هدف گرفت اما اختلاف بر سر مبلغ اجاره استادیوم نقش جهان برای بازی‌های ذوب‌آهن باعث شد تا اختلاف دو باشگاه به مرحله‌ای برسد که سپاهانی‌ها تا به امروز اجازه استفاده از نقش جهان را به ذوب‌آهن ندهند. در حقیقت بعد از این که ذوب‌آهن در حدود ۱۰ سال متوالی در فولادشهر مریبان سپاهان بود و البته اجاره بهای آن را هم دریافت کرد ذوب‌آهنی‌ها به دنبال این بودند تا بتوانند با گرفتن یک تخفیف خوب از تیم همشهری بازی‌های خودشان را به نقش جهان انتقال دهند ولی این اختلاف به رسانه‌ها هم کشیده شد و ذوب‌آهن حتی علیه وضعیت ساختاری موجود در استادیوم نقش جهان بیانیه‌ای بلند بالا صادر کرد.

ذوب‌آهن در بیم و امید

با این حال در هفته گذشته مصاحبه سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن موجی از نگرانی در بین هواداران ذوب‌آهن ایجاد کرد و بر اساس آن مدیر عامل ذوب‌آهن اعلام کرده بود که به خاطر مشکلاتی که برای چمن استادیوم فولادشهر ایجاد شده ذوب‌آهنی‌ها از هفته دهم لیگ به بعد در استادیوم یادگار امام قم میزبان رقبای خودشان خواهند بود.

به هر حال قم در حال حاضر نزدیک‌ترین فاصله را به اصفهان دارد و ذوب‌آهنی‌ها در یک سفر حداکر ۴ ساعته خودشان را به این شهر خواهند رساند و حضور چند ساله صبا در لیگ برتر هم باعث شده امکانات برگزاری مسابقات لیگ برتر در این استادیوم فراهم باشد.

البته مصاحبه آذری با واکنش‌های متفاوتی هم از جانب قمی‌ها روبه‌رو شد و همان‌طور که مدیریت استادیوم یادگار امام قم از این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرد در مقابل رییس هیات فوتبال قم گفت که هماهنگی‌های لازم با ذوب‌آهن انجام شده تا این تیم از هفته دهم و از بازی مقابل پارس جنوبی میزبان رقیبان لیگ برتری خودش باشد.

این روزها مدیریت سیاسی استان هم‌چنان درگیر جابه‌جایی‌های ناشی از تغییرات وزیران و شورای شهر اصفهان است و طبیعی است که موضوع کوچ ذوب‌آهن از اصفهان در اولویت مدیران ارشد اصفهان نباشد اما از مصاحبه سعید آذری می‌توان دو موضوع مختلف را برداشت کرد. در گام اول آن‌طور که سابقه سعید آذری و زرنگی‌های خاص او نشان می‌دهد ذوب‌آهن با اعلام این خبر به نوعی قصد برانگیختن افکار عمومی را دارد تا سپاهانی‌ها در این راه کوتاه بیایند و اجازه میزبانی تیم همشهری را با مبلغی کم‌تر در اصفهان فراهم کنند تا ذوب‌آهن بتواند از امکانات فعلی نقش جهان استفاده کند.

البته روی دیگر ماجرا هم کوتاه نیامدن سپاهان است که می‌تواند ذوب‌آهن را حداقل برای یک مسابقه به قم بفرستد و بعد از آن تصمیمات مدیریتی بر اساس شرایط موجود اتخاذ شود که البته وضعیت اول بیش‌تر به واقعیت شبیه است و احتمال دارد که در روز جمعه ۲۸ مهر در استادیوم نقش جهان از پارس جنوبی، پدیده این فصل لیگ میزبانی کند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com