کد خبر ۴۷۲۴۶ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۲
استاد حوزه علمیه قم:

طرح جدایی دین از سیاست پس از وفات رسول اکرم(ص) کلید خورد

قم ـ ایرنا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: طرح جدایی دین از سیاست، پس از وفات پیامبر اکرم(ص) و هنگامی کلید خورد که دشمنان، حضرت علی(ع) را از خلافت کنار گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در هیات هنر و رسانه قم افزود: دشمنان با کنار گذاشتن امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) باب فهم و عقل را بسته و بنای تفسیر به رای آیات قرآن را آغاز کردند.
وی ادامه داد: دشمنان با کنار گذاشتن اهل بیت(ع)، نخستین ضربه را به قرآن زدند، همان ضربه ای که امروز فرزندان آنها یعنی حکومت آل سعود به قرآن می زند و جاهلیت و توحش را در انواع دیگری به بروز و ظهور رسانده است.
وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت رسول اکرم(ص) دشمنان بسیاری از روایات ایشان را از میان بردند و با سردادن شعار «قرآن ما را بس است» مکتبی را در برابر مکتب رسول الله(ص) تاسیس کردند که به دنبال از میان بردن 12 امامی بودند که پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده بودند.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: آنچه ما را به حقیقت قرآن می رساند، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و انوار الهی ائمه اطهار(ع) را فقط می توان با قرآن مقایسه کرد و این 2 بر اساس حدیث ثقلین تا روز قیامت یگانه نسخه نجات بخش بشریت هستند.
میرزامحمدی در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی بسترساز دولت مهدوی است، تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب با حکمت و درایت تحولات منطقه را به سمت بسترسازی حکومت حضرت ولیعصر(عج) پیش برده اند و برپایی مجالس عزاداری و گریه بر مصائب اهل بیت(ع) نیز باید در سمت و سوی نصرت و یاری امام زمان(عج) باشد.
در این مراسم معنوی که با حضور سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از علما و فضلا و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان قم برگزار شد، استاد محمدعلی مجاهدی شاعر پیشکسوت آیینی کشورمان به شعرخوانی پرداخت.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com