کد خبر ۴۷۴۰۹ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم؛

قطار قم- کربلا ۴ آبان‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود

سیدمهدی حسینی‌نیشابوری رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم گفت: با قراردادی که بسته‌شده ظرفیت قطار قم- کربلا ۳۶۰ نفر است که می‌توان این ظرفیت را به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش داد و به ۴ هزار نفر خدمات در این چند روز خدمات داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدمهدی حسینی‌نیشابوری پیش از ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی خط ریلی قم کربلا در اربعین حسینی که در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی قطار ریلی قم- کربلا اظهار داشت: اب شرکت عراقی که هندل کننده مسیر قطار بصره به سمت کاظمین است وارد مذاکره شدیم و در مورد مسائلی همچون نوع واگن‌ها، برنامه‌ریزی ساعت حرکت قطار‌ها و انتقال زوار از مرز شلمچه مذاکراتی شد که به نحو احسن انجام شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ازدحام زوار ایرانی که در مرز تردد می‌کنند، صورت گرفته، اما دغدغه اصلی مرز شلمچه تا بصره است که مسیری به طول ۳۷ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه با قراردادی که بسته‌شده ظرفیت قطار قم- کربلا ۳۶۰ نفر است که می‌توان این ظرفیت را به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش داد، گفت: در مسیر راه‌آهن جنوب تنگنا وجود دارد پیشنهاد این بود که از اول آبان بی‌خیال تردد شویم، اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای ششم، دهم و دوازدهم آبان ماه انجام‌گرفته که قطار قم به سمت عراق حرکت کند.

حسینی نیشابوری ابراز کرد: قطار قم- کربلا چهارم آبان ماه راه‌اندازی می‌شود به ۴ هزار نفر خدمات در این چند روز خدمات داده می‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان قم با بیان اینکه قیمت هر نفر مسیر رفت تا کربلا ۱۹۰ هزار به‌صورت کوپه‌ای ۶ تخته است، ادامه داد: قیمت این مسیر نسبت به پارسال هیچ افزایشی نداشته است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com