کد خبر ۴۷۴۱۳ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با مراجع تقلید عنوان شد:

از تقدیر از خدمات ناجا تا تاکید بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر

مراجع تقلید در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن تقدیر از خدمات ناجا برای حفظ امنیت کشور و ارزش های نظام اسلامی، بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی و همچنین مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا و مواد مخدر تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه با سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو کرد.

 
این بزرگان دینی از خدمات و فعالیت های نیروی انتظامی بویژه در مساله تامین امنیت همه جانبه کشور در مقابل تهدیدات دشمنان و تامین امنیت آیین های عزاداری شهادت امام حسین(ع) تقدیر و بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با قاچاق کالا تاکید کردند.
 
برخی از این شخصیت ها همچنین بر حساسیت بیشتر نسبت به مساله حجاب و عفاف تاکید کرده و تدوین نظام جامع امنیت و به کارگیری نیروهای متدین و مومن در ناجا را خواستار شدند.
 
تاکید بر نظارت بر فضای مجازی 
 
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به این که نظارت بر فضای مجازی باید در اولویت کشور باشد، گفت: دشمن بیشتر تمرکز خویش را در فضای مجازی قرار داده است، آنها در این فضا بدون محدودیت می توانند افکار و عقاید خود را منتشر و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را به اشکال مختلف ترویج کنند.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از طلاق ها به خاطر شکل گیری ارتباط های ناسالم در فضای مجازی است و این خطرات، ضرورت ساماندهی فضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمن را افزایش می دهد. 
 
تامین امنیت عزاداران حسینی 
 
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود، فعالیت های نیروی انتظامی را چشمگیر دانست و گفت: صدها هزار هیات مذهبی و مجالس حسینی(ع) بدون هیچ آسیب و مشکلی در روزهای گذشته در نهایت امنیت برگزار شد.
 
وی افزود: این در حالی است در حادثه لاس وگاس آمریکا یک تن حدود 60 تن دیگر را کشت و 500 تن دیگر را زخمی کرد و در چنین دنیایی که اینهمه ناامنی است ما در جزیره امن هستیم و این جای تشکر دارد.
 
وی اضافه کرد: برخی از کارهایی که موجب وهن مراسم عزای حسین می‌شود بسیار کاهش پیدا کرده است و در برخی از شهرها مانند شهر مقدس قم نمونه آشکاری از آن مشاهده نشده است، این بدان معناست که مردم نسبت به آسیب های چنین مسائلی آشنا شده و در این زمینه نیروی انتظامی برای رفع این مشکل بیشتر دقت کرده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی گفت: امید است در سال های آینده چنین آسیب هایی که موجب وهن مذهب است در هیچ نقطه ای از کشور به وقوع نپیوندد تا دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.
 
به کارگیری افراد مومن در ناجا
 
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به ضرورت به کار گیری افراد مومن و معتقد در نیروی انتظامی گفت: کسانی که دارای اعتقادهای مذهبی قوی هستند برای نظام دل می سوزانند و همین دعاها و ذکر توسل ها باعث شد رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کنند. 
 
وی ادامه داد: امروز برای حفظ نظام نیز باید از کسانی که دارای اعتقادهای مذهبی قوی هستند، استفاده کنیم.
 
این مرجع تقلید به آسیب های مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر وضعیت ویژه ای دارد و باید با حساسیت بیشتری این مساله را پیگیری کند.
 
قدردانی از ناجا
 
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع تقلید با بیان این که باید قدردان امنیتی باشیم که برای ما فراهم شده است، گفت: شغل پلیس خدمت به دین و اسلام است و امروز نیروی انتظامی از جهات متعددی موفق بوده و ما باید قدردان وجود این عزیزان باشیم.
 
وی ادامه داد: هرچه اقدام های پلیس را ملاحظه می کنیم همه توفیق است البته در کشور عده ای نسبت به این نیروی پر تلاش سوء نیت دارند اما پلیس در برقراری امنیت همچنان موفق بوده است.
 
آیت الله صافی گلپایگانی، شغل نیروی انتظامی را لطیف و دقیق دانست و تصریح کرد: شغل پلیس خدمت به دین و اسلام است، یقینا بدانید هر چقدر تلاش و کوشش داشته باشید خداوند شما را بیشتر یاری می کند.
 
ضرورت مقابله با قاچاق
 
آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز گفت: ایران کشوری با ظرفیت های اقتصادی بالاست که می تواند نیازهای خویش را در داخل تامین کند بنابراین قاچاق امری ناپسند به شمار می آید که باید به طور جدی و قاطع با آن مقابله شود.
 
وی اظهار داشت: کار نیروی انتظامی مقدمه و بستری برای کارهای اقتصادی و اجتماعی در بخش های مختلف است و اساس پیشرفت کشور در فعالیت های ناجا برای ایجاد امنیت نهفته است.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که نیروی انتظامی بازوی توانمند و چشم بینای نظام در تامین نظم و امنیت کشور است، گفت: امروز امنیت کشور در بخش های مختلف مثال زدنی است و این سعادتی است که افتخار نیروی انتظامی شده است.
 
این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر و مقابله با حضور اراذل و اوباش گفت: این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید در راس برنامه های نیروی انتظامی قرار گیرد.
 
آسیب های فضای مجازی 
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به آسیب های فضای مجازی نیز گفت: امروز دشمن تلاش می کند از طریق فضای مجازی مفاسد اخلاقی و اقتصادی را در میان جامعه رواج دهد، در این جهت نیز نیروی انتظامی باید نظارت های خویش را در فضای مجازی استمرار بخشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از خدمات نیروهای راهور با حضور در جاده ها گفت: این نیروها در شرایط دشوار آب و هوایی زحمات زیادی را متحمل می شوند تا مردم در امنیت و آرامش سفر کنند که این موضوع احسان بزرگی به مردم و مجموعه نظام است.
 
رضایت 85 درصدی مردم از ناجا
 
آیت الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع تقلید با اشاره آمار 85 درصدی اعلام رضایت مردم از نیروی انتظامی، گفت: باید تلاش شود تا روز به روز بر رضایتمندی مردم از عملکرد ناجا افزوده شود.
 
وی اظهار داشت: امنیت موجود در کشور افتخاری برای نظام است، امروز کشورهای خارجی از امنیت موجود در کشورمان در تعجب هستند؛ در ایران امنیت کامل وجود دارد و نیروی انتظامی از جمله ارکان مهم پدیدآورنده این امنیت است.
 
آیت الله سبحانی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی که امنیت کشور مورد تعرض قرار گرفته بود، مردم با زحمت مواجه شدند.
 
وی همچنین توجه به حجاب در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: باید اقدام های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و از تمام ابزارها از جمله راهکارهای قانونی برای برخورد با این مشکل استفاده کرد.
 
وی تاکید کرد: حجاب به معنای محفوظ شدن زن در خانه نیست بلکه محفوظ بودن این گوهر از دست سوء استفاده کنندگان است.
 
تلفات جاده ای و امنیت خودروها 
 
آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید، امنیت پایین خودروها و آمار بالای تلفات جاده ای در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن کاهش یابد.
 
وی همچنین گفت: متاسفانه خودروهای کشور از امنیت قابل قبولی در برابر حوادث و سرقت برخوردار نیست که باید به این موضوع رسیدگی شود.
 
امنیت دهه اول محرم
 
آیت الله علوی گرگانی در ادامه، با تقدیر از نیروی انتظامی برای تامین امنیت دهه اول محرم گفت: امنیت در دهه اول محرم در سراسر کشور به خوبی حفظ شد که این امر جای تقدیر فراوان از نیروهای پرتلاش انتظامی دارد.
 
وی امنیت را شرط اول حیاتی هر جامعه دانست و افزود: همه نیازمند امنیت در کشور هستند؛ تا امنیت نباشد هیچ یک از قشرهای جامعه نمی توانند به خوبی کار خود را انجام دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی، گفت: فضای مجازی یک نعمت است ولی باید با مفاسد آن برخورد شود.
 
تدوین نظام جامع امنیت
 
همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که تدوین نظام جامع امنیت در کشور ضروری است گفت: جای نظام جامع امنیت با نگاه کاربردی و بهره گیری از معارف دینی در کشور خالی است و حوزه علمیه آمادگی لازم برای همکاری نزدیک با پلیس برای تدوین این سند مهم کشوری را دارد.
 
وی افزود: تمام حوزه های علمیه سراسر کشور و همه موسسه ها و مراکز وابسته به حوزه برای خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مردم آمادگی همکاری و همراهی با پلیس را دارد.
 
وی، امضای تفاهم نامه میان حوزه علمیه و پژوهشگاه علوم انتظامی را گامی مثبت در جهت افزایش ارتباطات علمی میان 2 مجموعه دانست و گفت: باید برای برنامه ریزی های کلان و راهبردی در نیروی انتظامی گام های اساسی برداشته شود که وظیفه حوزه علمیه کمک به تحقق این هدف است.
 
وی، وظایف نیروی انتظامی را گسترده، پیچیده و سنگین توصیف کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی دارای وظایف متعددی است که اجرای مناسب این وظایف نیازمند همراهی همه مردم و حوزه های عملیه با پلیس است و تحقق این وظایف بدون فرهنگ عمومی و روح همبستگی بین همه قشرهای جامعه امکان پذیر نیست.
 
شان نیروی انتظامی ایران بالاتر از سایر پلیس های دنیاست
 
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم نیز گفت: نیروی انتظامی علاوه بر تکالیف ذاتی خویش، تحت فرمان ولایت فقیه فعالیت می کند که این مساله باعث شان بالا و تعالی ناجا در مقابل سایر پلیس های دنیا شده است.
 
وی اظهار داشت: هیچ پلیسی در دنیا اعتقادهای مذهبی نیروهای انتظامی کشور ما را ندارد و این اعتقادها، رسالت و نشاط خاصی را در میان کارکنان نیروی انتظامی به وجود آورده است.
 
سعیدی گفت: حضور فرماندهان نیروی انتظامی در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید نشان دهنده همبستگی این نهاد اجتماعی با مراکز دینی است و امیدواریم این همکاری ها موجب گسترش چتر امنیت کشور در عرصه های مختلف شود.
 
وی با تقدیر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور به ویژه شهر مقدس قم گفت: ما قدردان این خدمات صادقانه هستیم و برای توفیق های روز افزون نیروی انتظامی دعا می کنیم.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com