کد خبر ۴۷۴۵۹ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
نایب‌رئیس شورای شهر قم ؛

باید مقابل زیاده‌خواهی‌های افراد سودجو ایستاد

حسن بختیاری اظهار داشت : متأسفانه برخی افراد سودجو برای برخی زمین‌های کاذب از شهرداری سند تحویل می‌گیرند که به‌موجب آن برخی تسهیلات نیز از شهرداری دریافت می‌کنند که در طرح جدیدی که در دست تدوین است موادی در متن آن دیده‌شده که احتمال هرگونه سوءاستفاده‌های ممکن را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم ، دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به‌ریاست عبدالله جلالی و با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

نام‌گذاری یکی از معابر شهر به نام شهید ابراهیم جنابان

در این جلسه، عضو شورای شهر قم اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد مسئله واگذاری و آزادسازی 72 باب مغازه حاشیه پل حجتیه برای ایجاد انگیزه بین مالکان آن‌ها نیاز به تسهیلات بیشتری دارد.

محمود مسگری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات در آزادسازی مغازه‌های پیرامون پل حجتیه صرفاً باید به مالکین اولیه آن اختصاص داده و از ارائه آن به مالکین از طریق واگذاری به غیر اجتناب شود. باید یک محل مناسب برای نام‌گذاری آن به نام شهید ابراهیم جنابان در سطح شهر قم در نظر گرفته شود.

دسترسی به ارزان‌ترین و راحت‌ترین وسایل حمل‌ونقل حق شهروندان است

عضو شورای شهر قم نیز تأکید کرد: موبایل تاکسی‌ها ازنظر امنیتی کاملاً پایش می‌شوند و این حق مسلم مردم است که از راحت‌ترین و ارزان‌ترین امکانات حمل‌ونقل شهری استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش‌زر ادامه داد: یکی از دلایل مهم اقبال مردم به مسئله موبایل تاکسی‌ها عدم ارائه خدمات مناسب توسط شرکت‌های تاکسی‌رانی به مردم به‌ویژه در روزهای بحرانی است که امیدواریم این طرح رقابتی سبب تحول در نحوه خدمات‌رسانی شرکت‌های تاکسی‌رانی نیز شود.

باید مقابل زیاده‌خواهی‌های افراد سودجو ایستاد

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز خاطرنشان کرد: نماینده استان در شورای تطبیق خارج از محدوده شورای شهر است که توجهات لازم و بیشتری را می‌طلبد همچنین باید ازلحاظ کردن عبارات "مشروط" در نگارش مصوبات برای جلوگیری از تفسیرهای مختلف در زمان اجرا اجتناب شود.

حسن بختیاری عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو برای برخی زمین‌های کاذب از شهرداری سند تحویل می‌گیرند که به‌موجب آن برخی تسهیلات نیز از شهرداری دریافت می‌کنند که در طرح جدیدی که در دست تدوین است موادی در متن آن دیده‌شده که احتمال هرگونه سوءاستفاده‌های ممکن را خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: در نگارش لوایح باید ملاحظات حقوقی و قانونی لازم اندیشیده شود تا مشکلات کنونی به وجود نیاید همچنین باید مقابل تالی فاسدهای احتمالی در رابطه با لایحه‌های جدید شهرداری در باب آزادسازی‌های تجاری و اقتصادی در متن لوایح دیده شود.

همچنین در دهمین جلسه شورای شهر قم اخذ مجوز انتقال وکالت قولنامه‌ای، اخذ مجوز تملک یک باب مغازه پیرامون پل حجتیه با رأی اکثریت اعضا به تصویب صحن علنی رسید.

اخذ مجوز اعمال ماده 9 و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی در اجرای طرح 55متری فردوسی نیز تصویب شد همچنین اخذ مجوز نام‌گذاری 9 فقره اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر نیز از فیلتر تصویب عبور کرد.

گفتنی است لایحه اخذ مجوز نوع تعهدات و مبالغ تعیین خسارت در صورت عدم اجرای تعهدات و سهم هر یک از ذی‌نفعان از تراکنش حمل‌ونقل نیز با برخی تغییرات ثانویه به تصویب رسید و اخذ مجوز افزایش ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11 ماده صد قانون شهرداری‌ها نیز برای بررسی بیشتر به کمیته تطبیق ارجاع داده شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com