کد خبر ۴۷۴۶۹ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
رئیس سازمان صنعت قم:

294 واحد صنعتی در قم برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند

قم - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 294 واحد صنعتی در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

احمد ذاکری روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.
وی با اشاره به این که واحدهای صنعتی برای نوسازی تجهیزات خود هم می توانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند، بیان کرد: تمامی واحدهایی که بر اساس قانون و مقررات وضع شده شرایط لازم برای دریافت تسهیلات رونق تولید را دارند، می توانند با ورود به سامانه بهین یاب، بخش تامین مالی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، درخواست خود را ارسال نمایند.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست های اقتصادی کشور و استان، پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 96 با قدرت ادامه خواهد یافت و دستورالعمل های لازم در این خصوص به اطلاع واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی استان رسیده است.
ذاکری بیان کرد: واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود هستند که فعال سازی آنان نقش مهمی در توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار دارد.
وی افزود: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی علاوه بر تقویت فضای کسب و کار، حفظ و ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش صنعت استان قم برای رسیدن به وضعیت اقتصادی پایدار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: درجریان پرداخت تسهیلات رونق تولید، ازابتدای سال جاری تاکنون 251 واحد تولیدی برای تامین سرمایه ثابت و گردش مورد نیاز خود و 43 واحد نیز برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
وی افزود: از این تعداد پرونده 174 واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عمل استان معرفی شده است.
وی ادامه داد: با همکاری بانک ها، تاکنون 10 واحد تولیدی تسهیلات مورد نظر را به مبلغ 174 میلیارد ریال برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه درگردش مورد نیاز خود دریافت کرده اند.
روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
در استان قم بیش از2 هزار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 500 واحد نیمه فعال، یک هزار و 230 واحد به صورت فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com