کد خبر ۴۷۴۷۱ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸

مراسم تجلیل از فعالان آموزش همگانی برگزار شد

همزمان با هفته نیروی انتظامی مراسم تجلیل از مدرسین و فعالان آموزش همگانی با شعار پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ همزمان با هفته نیروی انتظامی مراسم تجلیل از مدرسین و فعالان آموزش همگانی با شعار پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه با همکاری ستاد برگزاری هفته ناجا در ساختمان فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد.


 رییس اداره آموزش همگانی با اشاره به لزوم آموزش در جامعه و رسالت آن گفت: یکی از برنامه های مهم و همه ساله در هفته نیروی انتظامی تقدیر از فعالان عرصه آموزش همگانی است .


حاجی عبدالرضایی گفت : یکی از علل آسیب های اجتماعی جهل و نا آگاهی افراد جامعه است که معاونت اجتماعی و اداره کل آموزش همگانی و عمومی بر اساس نیازسنجی در جوامع هدف و شناخت آسیب ها و نیازهای آموزشی همه اقشار جامعه به صورت اموزش های چهره به چهره ، جراید ، صداوسیما، تابلوهای آموزشی در معابر شهری و برپایی نمایشگاه های دوره ای برنامه ریزی و اجرا می شود که از ابتدای سال 23338 نفر طی 28 جلسه مورد آموزش قرار گرفته اند.


وی با اشاره به فعالیت های این اداره کل و کسب رتبه دوم در سال 95 در استان های کشور گفت : استان قم به عنوان استانی نوآور و خلاق در زمینه طراحی و تولید و توضیع بسته های آموزشی و نرم افزاری همچون رایحه ترنم برای ارائه به جامعه هدف و فرهنگ سازی در جامعه پیش قدم بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین یزدی با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به عاملان برقراری امنیت و آرامش جامعه گفت : یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری مدظله العالی آسیب های اجتماعی است که با توجه به اهمیت آموزش های همگانی و اجتماعی می توان جامعه را از وجود مجرم و آلات جرم پاک نگاه داشت تا بدین وسیله سطح آگاهی و اطلاعات مردم نیز بالا رفته و قربانی جرم نشوند.


وی با توجه به مشکلات فراوان جوامع غربی و خودکشی های افراد در این جوامع که بیشترین درآمد دنیا را نیز دارا می باشند گفت : بدانید که بدون دین نمی توانیم آرامش را برای افراد جامعه تامین نماییم زیرا دو نعمت از بزرگترین نعمت های الهی است یکی داشتن سلامت جسمی و داشتن جامعه ای ایمن که با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه دنیا به این عدل و داد جهانی خواهد رسید و همه مسوولان در امر آموزش همگانی باید بکوشند تا این آموزشها در جهت خدمت به خلق و شکوفایی دین خدا باشد چرا که جایگاه اموزش دهنده و آموزش گیرنده در نزد خدا بسیار محبوب است و در تمام عرصه ها باید قیام بالفعل داشته و با تمام وجود و به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام بدهیم تا جامعه ای قدرتمند ، قدرشناس و پرنشاطی داشته باشیم.


معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سرهنگ صادقی با توجه به اهمیت آموزش های همگانی در همه عرصه ها و سنین در جامعه گفت : اهمیت آموزش های همگانی در جامعه به قدری مهم است که خداوند متعال اولین مربی ، هدایتگر و آموزگار انسانهات که در جای جای قرآن کریم نیز بسیار ذکر شده است و هدف آن حرکت از تاریکی ها به سمت نور در جهت سیر الی الله است .


وی گفت : با توجه به تحقیقاتی که در جامعه صورت گرفته آمار جرائم برای کسانی که سطح سواد و دانش در آنها کم است بیشتر است و این نشان دهنده جایگاه علم و آگاهی و آموزش در جوامع است و در حوزه همگانی ابزار ، کیفیت پیام و نحوه ارائه آن رکن اساسی یک آموزش ایده آل می باشد.
در پایان از 22 نفر از فعالان عرصه آموزش همگانی تقدیر و قدر دانی به عمل آمد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com