کد خبر ۴۷۴۷۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴

ضرورت همکاری بانك‌ها در پرداخت تسهيلات به مددجويان

معاون خودكفايی و اشتغال كميته امداد امام خمينی استان خواستار همکاری مديران بانك‌های عامل برای پرداخت تسهيلات به مددجویان شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تلخابی،معاون خودكفايی و اشتغال كميته امداد امام خمينی قم از مديران بانك‌های عامل قم درخواست كرد كه به شعبات خود ابلاغ لازم را داشته باشند تا در پرداخت تسهيلات تسريع شود.

وی افزود: طی دو تا سه ماه اخیر 17 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که مراحل شناسایی، تشکیل پرونده، مشاوره شغلی و طرح توجیهی را گذرانده بودند.

 معاون خودكفايی و اشتغال كميته امداد امام خمينی قم خاطرنشان کرد: 12 بانک عامل وجود دارد که دولت مکلف کرده که از تسهیلات تکلیفی خود برای بحث خوداشتغالی و معرفی‌شدگان کمیته امداد تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه پرداخت کنند.

تلخابی با بیان اینکه امسال سقف وام‌های قرض‌الحسنه بانکی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسیده است گفت:‌ هر فرد از خانواده تا 70 میلیون تومان در مرحله نخست می‌تواند برای اشتغال از تسهیلات استفاده کند. طرح‌های توجیهی بر اساس نیاز است و طرح هر اندازه اعتبار نیاز داشته باشد تا 20 میلیون تومان از منابع بانکی و باقیمانده نیاز از منابع کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه با بانک‌های عامل گفت:‌ در این تفاهم‌نامه ذکر شده که معرفی نامه کمیته امداد به منزله مجوز شغلی و مدرک مهارتی است و بانک‌های عامل نباید مجوز شغلی از مددجو دریافت کنند و در بندی دیگر از تفاهم‌نامه آمده که یک ضامن معتبر برای پرداخت تسهیلات نیاز است در حالی که در شعب مختلف حتی از مددجو سه ضامن حقوق بگیر درخواست شده این در حالی است که زن سرپرست خانواده نمی‌تواند این ضامن‌ها را تأمین کند.

معاون خودكفايی و اشتغال كميته امداد امام خميني استان ضمن تقدیر از همکاری بانک ملی با کمیته امداد امام خمینی گفت: مسؤولان این بانک همکاری لازم را داشتند و بیشتر تسهیلاتی که بانک‌ها عامل پرداخت کردند مربوط به بانک ملی است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com