کد خبر ۴۷۴۸۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
گزارش یک معضل قدیمی؛

گلایه اهالی پردیسان قم از بی توجهی مسئولین به مشکلات منطقه +تصاویر

حل مشکل فاضلاب پردیسان یکی از آرزوهای اهالی مسکن مهر است که طی چندین سال اخیر به صورت مداوم از مسئولین برای رفع مشکلات درخواست داشته اند اما متأسفانه عدم توجه مسئولین به درخواست ها و فریادهای آن ها ، اعتراضات شدیدالحنی را از سوی مردم به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، شهر و شهرک پردیسان با بیش از 200 هزار سکنه به عنوان منطقه هشت استان قم است که با گذشت چندین سال از بهره برداری آن مشکلات بسیاری را تاکنون برای اهالی این منطقه ایجاد کرده ، مشکلاتی که تحمل آن ها با وعده و وعیدهای اجرا نشده مسئولین از حد گذشته است.

اگر از ابتدای ورود به پردیسان تا انتهای آن که به سمت مسکن مهر می رسد را بخواهیم کوتاه بررسی کنیم با توده ای از مشکلات روبرو می شویم که مربوط به امروز و یک سال نیست بلکه 5 سال است که مردم این منطقه صبورانه با وجود این مشکلات به زندگی ادامه می دهند.

بارها گزارشاتی از منطقه پردیسان در سال های اخیر از طریق صدا و سیما، رسانه ها و مردم به گوش مسئولین رسیده است که متاسفانه نتیجه این اعتراضات و انتقادها تنها وعده های دوباره مسئولین را به دنبال داشته است.

مسئولینی که یکی پس از دیگری با اتمام وقت مسئولیتشان، مشکلات این منطقه را به فراموشی سپرده اند و در حد همان وعده به جا مانده است و مردمی که همچنان با این مشکلات غیرقابل تحمل دست و پنجه نرم می کنند؛ به راستی چه کسی جواب گوی اهالی پردیسان خواهد بود.

وضعیت ناپسند فاضلاب پردیسان قابل تحمل نیست

وضعیت بسیار نامطلوب فاضلاب مجتمع‌های مسکن مهر منطقه پردیسان و عدم اتصال به فاضلاب شهری از بلوار امام علی(ع) به بعد که با مشکل جاری شدن فاضلاب در خیابان روبرو هستند تنها یکی از هزاران مشکل این منطقه است که علاوه بر ایجاد چهره زشت فضای محله ها و بوی نامطبوع ، از مهمترین دغدغه های اهالی پردیسان به شمار می رود که هزینه های هنگفتی را برای ساکنین منطقه در راستای حفر چاه های جدید به جای می گذارد.

مهدی شب رنگ شهروند پردیسانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: نزدیک به 5 سال است که در پردیسان ساکن هستم و از ابتدای تحویل مسکن ها شاهد بسیاری از مشکلات بوده ام که نبود شبکه فاضلاب شهری تنها یکی از مشکلاتی است که ساکنان مجتمع ها با آن روبرو هستند.

وی با ابراز تأسف از وضعیت موجود در پردیسان و بی توجهی مسئولین نسبت به حل مشکلات گفت: متأسفانه رفت و آمد در مسیر پردیسان به داخل شهر برای افرادی که وسیله نقلیه ندارند بسیار مشکل است و این در حالی است که استفاده از خطوط واحد در این مسیر تا رسیدن به مقصد چند ساعت به طول می انجامد.

این شهروند قمی به مشکلات دیگر این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: نبود برخی امکانات مانند مترو که نیاز ضروری این شهر با جمعیت بیش از 200 هزار سکنه است و همچنین  پروژه های نیمه کاره بلوار امام علی (ع) اتصال  بلوار ابوطالب تا اول پل کهک از جمله مشکلاتی است که نارضایتی مردم این منطقه را به دنبال دارد.

پروژه های پردیسان در حد شعار مسئولین، نیمه کاره رها می شوند

وی خطاب به مسئولین استانی گفت: مردم از مسئولین انجام کار و به نتیجه رسیدن را توقع دارند نه این که در حد شعار دادن پروژه ای را کلنگ زنی کنند و سال ها آن را رها سازند.

مریم قربانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: به دلیل نبود سیستم فاضلاب شهری، فاضلاب برخی مجتمع‌ها در خیابان‌ها جاری می‌شود بنابراین با فرا رسیدن فصل زمستان و جاری شدن فاضلاب چاه ها در کوچه های پردیسان شرایط برای ساکنین محله ها از لحاظ بهداشتی هم بسیار طاقت فرسا می شود.

وی بوی بسیار بد فاضلاب در قسمت های مختلف خیابان شجاعت پردیسان را بسیار آزار دهنده دانست و افزود: با توجه به اینکه ساکنان، از حیاط مجتمع به عنوان پارکینگ خودرو نیز استفاده می کنند حفر چاه های متعدد، می تواند خطرات ریزش را افزایش دهد.

معصومه بهنژاد دیگر شهروند پردیسانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، گفت: متأسفانه به علت نبود شبکه های فاضلاب شهری، چاه های موجود در مجتمع ها هر دو یا سه سال پر از فاضلاب می شوند و ساکنین برای حل مشکل اقدام به حفر مجدد چاه می کنند.

وی با ابراز ناراحتی از هزینه هنگفت برای حفر مجدد چاه فاضلاب در مجتمع ها، بیان داشت: مردم علاوه بر اضطراب مشکلات روزانه زندگی ، استرس چاه های فاضلاب را هم دارند که آن ها را از لحاظ روحی با مشکل روبرو کرده است.

با این تفاسیر حل مشکل فاضلاب پردیسان یکی از آرزوهای اهالی این منطقه است که طی چندین سال اخیر به صورت مداوم از مسئولین درخواست داشته اند اما متأسفانه عدم توجه مسئولین به درخواست ها و فریادهای آن ها ، اعتراضات شدیدالحنی را از سوی مردم به دنبال دارد.

عدم توجه مسئولین به مشکلات پردیسان به قم ضربه می زند

گفتنی است علاوه بر مشکلات زیر ساختی و شهری این منطقه مسائل فرهنگی هم باعث بروز مشکلاتی شده است که در نتیجه احداث مجموعه های فرهنگی -ورزشی و یا ساخت بوستان و حتی یک پارک سمت مسکن مهر و به اصطلاح بعد از کانال می توانست تا حدی از آسیب های فرهنگی جلوگیری کند.

مسائل فرهنگی پردیسان به نوبه خود مشکل بزرگی برای این منطقه به شمار می آید که لازم است مسئولین با نگاه دقیق و تلاش بیشتر نسبت به این مسائل مهم در منطقه هشت قم همت لازم را بورزند تا به گفته ی اهالی پردیسان دعاگوی همیشه مسئولین باشند.

بلوار غدیر نیز مشکل دیگری مربوط به این منطقه است که تنها راه ارتباطی اهالی پردیسان به قم محسوب می شود که در ساعت های کاری، ترافیک بسیار بالایی دارد و علاوه بر صرف وقت در این مسیر، تصادفات ناگواری را هم به دنبال داشته که منجر به کشته شدن بسیاری از افراد شده است.

در هر صورت مسئولین استانی باید توجه داشته باشند عدم رسیدگی به مشکلات پردیسان با سیل عظیم جمعیت رو به رشد و فرهنگ های مختلفی که دارد می تواند در آینده مشکلات بزرگی را ایجاد کند که زیبنده شهر مقدس قم نباشد.

   

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
روح الله ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۶

متاسفانه مسئولین شهری فکری به حال فاضلاب نمی کنند که هیچ بلکه دیگر جایی برای زدن چاه در مجتمع ها نمانده و در آینده فاجعه هایی مانند پلاسکو رخ خواهد داد وزن زیاد بلوکها وسست شدن زمین خیلی خطر ناک است که آنوقت دیگر هیچ فایده ای ندارد

در کمال ناباوری شهرداری به مجتمع ها می گوید و اخطار می زند فاضلابها را جمع کنید وقتی دیگر جایی برای چاه زدن در مجتمع نمانده باید چه کرد ؟؟؟

پاسخ