کد خبر ۴۷۵۰۳ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۲

به هیچ برنامه‌ مغایر با شئونات دینی در قم مجوز داده نمی‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به هیچ برنامه ای مغایر با شئونات دینی و فرهنگی در استان قم مجوزی ارائه نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، سید موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری با موضوع اعلام فعالیت های 6 ماهه اول و ارائه برنامه ها تا پایان سال عنوان کرد: در تولید برنامه‌ها ارزش زیادی برای حفظ شئونات در قم قائلیم از این رو به هیچ برنامه ای مغایر با شئونات دینی و فرهنگی در استان قم مجوزی ارائه نمی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود:دقت نظر در صدور مجوزها به معنای تعطیل شدن برنامه ها نیست بلکه در تلاشیم به دور از حواشی و تنش ها، فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنیم از این رو صدور مجوزها با نظارت های دقیقی انجام می شود.


وی تصریح کرد: این اداره کل همه برنامه های فرهنگی و هنری را در چارچوب قوانین و طبق منویات رهبری و دغدغه های مراجع و علما پیگیری می کند. همچنین این اداره کل در اجرای وظایف خود، اولویت های مهمی را در زمینه فعالیت های قرآنی، تئاتر دینی ، شهر آئینی ، هنرهای تجسمی و انتشار کتاب در نظر دارد.


وی در رابطه با برنامه های قرآنی اظهار کرد: در نیمه ابتدای سال برنامه هایی را در زمینه قرآن و عترت اجرایی کردیم. با توجه به اینکه هفته قرآن و عترت را  در پیش داریم در این زمینه برنامه ریزی هایی اتخاذ شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد:در سال جاری 8 پروانه برای فعالیت موسسات قرآنی صادر شد و 8 موسسه دیگر مراحل قانونی برای اخذ مجوزها را می پیماید. به طور کلی 53 موسسه قرآنی در استان قم فعالیت دارند که توانمندی های خوبی را از خود نشان داده اند و برنامه های مختلفی در خارج از استان دارند.


وی، یکی از ظرفیت های مهم در قم را چاپ کتاب دانست و عنوان کرد:استان قم پس از تهران دومین صادرکننده مجوز در نشر کتاب است ضمن اینکه در چاپ کتب دینی رتبه نخست را در کشور دارد. در نیمه نخست سال جاری 3 و 687 مجوز چاپ کتاب در قم صادر شده است که نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته است. در این مدت 3 پروانه جهت راه اندازی مرکز نشر صادر و 82 پروانه نیز تمدید شده است همچنین 1 هزار و 608 بار بازدید از چاپخانه ها و مراکز انتشاراتی در قم انجام شده است.


حسینی کاشانی یادآور شد:در سال جاری در جهت حمایت از ناشران 207 عنوان کتاب به ارزش 1 میلیارد و 940 میلیون ریال خریداری کرده ایم. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 420 عنوان کتاب به ارزش 9 میلیارد و 940 میلیون ریال از ناشران استان قم در موضوعات دینی و فرهنگی خریداری کرده است که این میزان با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل همراه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:همچنین در سال جاری 1 میلیون و 100 صفحه کتاب مورد بررسی قرار گرفته که به 184 عنوان کتاب مجوز مشروط اعطاء شده و 11 عنوان نیز به طور کامل رد شد. امسال 1 هزار و 106 عنوان کتاب ترجمه شده است و در جهت چاپ 460 عنوان کتاب کودک و نوجوان، 2 هزار و 396 عنوان کتاب دینی و 240 عنوان کتاب علوم اجتماعی مجوز صادر شد. همچنین مجوزهای لازم به 106 عنوان کتاب علوم کاربردی، 167 عنوان کتاب ادبی، 152 کتاب تاریخی، 196 کتاب فلسفی و 37 کتاب هنری ارائه شد.


وی اظهار داشت:در آذرماه سال جاری نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب دین در مصلای قم برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه تصریح کرد:در حال حاضر در استان قم 4 سینمای فعال با ظرفیت 1 هزار و 125 نفر فعال است البته در مدت 6 ماه نیز 125 هزار نفر در قم به سینما رفتند.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com