کد خبر ۴۷۵۰۶ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
حجت‌الاسلام جوادی آملی:

فهم و نشر دین مهمترین رسالت روحانیت است

قم - رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء فهم و نشر ارزش‌های دینی را مهم‌ترین رسالت روحانیت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی بعد از ظهر سه‌شنبه در کارگاه آموزشی مدیران قرارگاه فرهنگی شهرستان‌های ۶ استان کشور که در مجتمع فرهنگی نور قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: عده‌ای نوعی واعظ الهی در درونشان دارند که انسان‌های نمونه محسوب می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند در مورد این افراد می‌فرمایند اینها مدام به یاد حق مشغولند و این اشتغال، آنها را از غیرخدا غافل می‌کند.

وی رابطه بین انسان و خدا را از اصلی‌ترین مناسبات انسان دانست و تأکید کرد: مناسبات بشر آنقدر پیچیده، متنوع و متکثر است که ما نمی‌توانیم آنها را ساماندهی کنیم.

حجت‌الاسلام جوادی آملی اظهار کرد: رابطه انسان با خدا یک اصل است که اگر این رابطه اصلاح و از شائبه‌های نفسانی و شیطانی منزه شود انسان می‌تواند از این رابطه بهره ببرد.

به گفته رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء، تقویت رابطه روحانیت با خدا منجر به تقویت رابطه روحانیت و مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان عبد است و خدا مولاست. این رابطه اگر خوب تبیین و تحلیل شود هیچ رابطه‌ای شیرین‌تر و گواراتر از عبودیت و بندگی نیست.

حجت‌الاسلام جوادی آملی در بیان مأموریت‌های مهم روحانیت گفت: رسالت روحانیت این است که دین را خوب بفهمند، تحقیق کنند و نشر دهند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com