کد خبر ۴۷۵۲۷ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
با حضور خانواده شهید حججی؛

کاروان نمادین اسرای کربلا در قم حرکت می‌کند

قم - مسئول هیات دخیل العباس(ع) قم از حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا با حضور خانواده شهید محسن حججی در قم خبر داد و گفت: این مراسم فردا پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

احمد فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کاروان نمادین اسرای کربلا همانند هر سال، روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از میدان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان تولید دارو به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هنرور و همراه، کاروان نمادین اسرای کربلا را تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۳۰ شتر و ۷۰ رأس اسب نیز در این کاروان استفاده خواهد شد و هنروران تمرینات زیادی در راستای برپایی این کاروان نمادین انجام داده‌اند.

مسئول هیات دخیل العباس(ع) عنوان کرد: تلاش شده است تا تمامی برنامه‌هایی که قرار است در این کاروان نمادین اتفاق بیفتد بر اساس مستندات تاریخی و بر اساس مقاتل معتبر باشد و در این راستا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی به عنوان کارشناس دینی و مذهبی ما را در این زمینه همراهی کردند.

وی همچنین بیان داشت: این برنامه از زمان حرکت تا پایان حداقل ۴ ساعت به طول می‌انجامد.

فتحی با اشاره به حضور گروه‌های مختلف در این کاروان گفت: گروه پرچم، طبال ارتشی، نقاره زنان، گروه موزیک، گروه طبل بوشهری، گروه وزرا، سربازان کاروان، گروه طبل و دمام، کاروان اسرا و کاروان نصرانی‌ها از جمله همراهان این کاروان بزرگ هستند.

وی همچنین بیان داشت: خانواده معظم شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی نیز در برنامه حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در قم حضور خواهند یافت.

مسئول هیات دخیل العباس(ع) اضافه کرد: این برنامه رأس ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان قم و شهدای ۸ سال دفاع مقدس در ابتدای خیابان تولید دارو آغاز خواهد شد و کاروان نمادین اسرای کربلای کربلا نیز همانند هر ساله پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت خواهد کرد.

وی افزود: این برنامه هر ساله با استقبال خوب مردم قم مواجه می‌شود و امیدواریم امسال بتوانیم کاستی‌ها و نواقص سال‌های قبل را برطرف کنیم.

فتحی در ادامه عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم در اربعین امسال برای اولین بار موکب هیئت دخیل العباس(ع) را در عمود ۵۱۷ جاده نجف به کربلا برپا کنیم.

وی ادامه داد: هیئت دخیل العباس(ع) در طول سال نیز برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اجرا می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com