کد خبر ۴۷۵۷۶ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

کمیته امداد قم در معرفی مددجویان به بانک رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: بر اساس آمار کشوری کمیته امداد استان قم در معرفی مددجویان در رتبه نخست قرار دارد اما در پرداخت‌های بانکی بیست و هفتم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم،اکبر میرشکار در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد٬ اظهار داشت: در استان قم بیش از 17 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: ماهیانه حدود سه میلیارد تومان از بودجه صد در صد دولتی به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود که رقم قابل‌توجه است.

وی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی هرکدام از اشخاص تحت پوشش که برایشان  اشتغال ایجاد شود از این چرخه خارج می‌شوند که این موضوع  به سود دولت است.

میرشکاری تصریح کرد:کمیته امداد استان قم تمام توان خود را گذاشته تا در جهت توانمندسازی آن‌ها کاری مفیدی انجام دهد.

وی با اشاره به تبصره 16 بانک‌ها٬عنوان کر د: از مجموع 1150 نفری که به بانک‌های استان معرفی‌شده‌اند تنها 220 تن وام کارآفرینی دریافت کرده که  بودجه آن نیز مربوط به سال 95 بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در مورد آمار سال 96 بیان کرد: از تیرماه تاکنون 930 نفر به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند که تنها 85 تن وام دریافت کردند٬ بر اساس برنامه‌ریزی، استان قم باید تا پایان سال دو هزار نفر را از پوشش کمیته امداد خارج کند که باگذشت شش ماه از سال جاری تنها 85 نفر خارج شدند.

میرشکار افزود: بر اساس آمار کشوری کمیته امداد استان قم در معرفی افراد در رتبه نخست قرار دارد اما در پرداخت‌های بانکی بیست و هفتم است.

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌های استان گفت: در استان‌های هم‌جوار قم تسهیلات بانکی به‌آسانی پرداخت می‌شود اما در قم از 16 میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص داده‌شده به این موضوع تاکنون حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com