کد خبر ۴۷۵۸۰ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۹

آیت الله اعرافی: مدیران از ورود آسیب ها به درون سازمان ها جلوگیری کنند

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: یک مدیر موفق و راهبردی، در نگاه کلان، سازمان را مانند موجود زنده ای به صورت دائم رصد و به مثابه یک طبیب معالج و از ورود آفت ها و آسیب ها به درون آن جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی عصر چهارشنبه در جلسه شواری اداری استان قم خاطرنشان کرد: سازمان موفق در منابع دینی سازمانی است که مدیر و کارکنان آن، مسئولیت را امانت دانسته و نباید طمع اندیشی به سازمان داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان و نهاد امانت مردم، خداوند و نظام در دست افراد است و نباید نگاه طمع ورزی نسبت به آن داشته باشیم، رویکرد ما نسبت به مسئولیت، همیشه باید رویکرد امانت مداری باشد و غفلت از این مساله، آسیب زا خواهد بود.
اعرافی، غفلت از حق خداوند در کار و فعالیت های اداری را از دیگر آسیب های فراروی سازمان ها و مدیران دانست و گفت: زمانی که از ارتباط نعمت ها با خداوند متعال غافل شویم، آن لحظه، زمان سقوط ما می باشد.
وی همچنین گفت: غرور سازمانی از آسیب های دیگری است که مانع تعامل میان سازمانی و ناکارآمدی دستگاه های اداری خواهد شد.
اعرافی، احساس ماندگاری مسئولان را از عوامل عقب ماندگی سازمان ها ذکر کرد و گفت: انسان ها باید احساس کنند که همیشه ماندگار نبوده و دائم در حال تغییر و جابجایی هستند.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: فرسودگی سازمان از آسیب های دیگری است که اگر در سازمان ها ابتکار و خلاقیت وجود نداشته باشد، نهادها را پیر و فرسوده می کند، بنابراین مدیر باید نگاه راهبردی به مسئولیت داشته باشد.
اعرافی، وجود باندهای غیررسمی، گروه های فشار درون سازمان و رقابت های کاذب سازمانی را نیز از دیگر آسیب های نهادها دانست و گفت: این عوامل می تواند هر نهاد و سازمانی را با چالش مواجه و به آن ضربه وارد کند.
وی گفت: مسئولیت یک مدیر در سازمان، ابعاد مختلفی دارد که مهمترین رسالت او، پایش و رصد این آسیب ها می باشد.
اعرافی خاطرنشان کرد: خدمت در نظام اسلامی ثواب مضائف و خدمت به نظام اسلامی در شهر قم، اجر فراوان دارد، این شهر در جهان شیعه، یگانه قطب و محوری است که شعاع آن در دنیا گسترده می باشد و دانش پژوهانی از بیش از 100 کشور جهان در قم مشغول تحصیل هستند.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هفته گذشته خود به سوریه و لبنان گفت: در سوریه احساس پیشرفت نیروی مقاومت قابل مشاهده است و امنیتی که آنجا می باشد قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی ادامه داد: انسان در لبنان نیز این موج انقلاب اسلامی و ابعاد عظیم آن را مشاهده می کند و در گفت و گویی که با دبیرکل حزب الله لبنان داشتم انسان احساس غرور می کند، دامنه انقلاب بسیار وسیع است و وظیفه ما در این قطب عظیم، قابل وصف نیست.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com