کد خبر ۴۷۵۸۱ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۳
دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع):

مقالات برتر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) معرفی شد‌

دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: با پایان داوری مقاله های ارسال شده به دبیرخانه هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) 9 مقاله برتر انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انتخاب این 9 مقاله برتر از میان 120 مقاله ارسال شده به دبیرخانه جشنواره انجام شده است.

وی افزود: هیات داوران کنگره هفتم، متشکل از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، پس از بازبینی دقیق آثار، پدیدآورندگان مقالات در سه بخش «برتر»، «برگزیده» و «منتخب» را معرفی کردند.

دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد: علی یاور غفاری با مقاله «جایگاه حقوق زوجین در زندگی مشترک با توجه به رساله الحقوق امام سجاد(ع)»، فریده عبودیت از قم با مقاله «مبانی و روش های سبک زندگی در حوزه تعاملات اقتصادی با محوریت صحیفه سجادیه» و امان الله شفایی و صالحه شریفی از قم نیز با مقاله «بررسی نظام معیشتی امام سجاد(ع) در چهار چوب معیشت پایدار» به عنوان پدیدآورندگان بخش مقالات برتر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در بخش مقالات برگزیده نیز محسن پرویش از گیلان با مقاله «تدابیر اقتصادی و معیشتی و راهکارهای تولید و توسعه اقتصادی در سیره امام سجاد(ع)، عزیزالله علیزاده سالطه از خوی با مقاله «حقوق متقابل خداوند و بندگان از نگاه امام سجاد(ع) با توجه به رساله الحقوق و ابوذر سالپور و صغری عامری سیاهویی از بندرعباس با مقاله «رویکرد امام سجاد(ع) در مواجهه با وضع معیشتی جامعه انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام لبخندان تصریح کرد: مقاله عباسعلی اخوان ارمکی با عنوان «تبیین اساسی ترین حقوق زن و شوهر در رساله الحقوق امام سجاد(ع) و راهکارهای استحکام خانواده»، اثر ساجده العبد الخانی از جامعه المصطفی قم با موضوع «جایگاه حقوقی زوجین در زندگی مشترک» و مقاله زهرا زارعی با عنوان «بررسی جایگاه حقوقی زوجین در زندگی مشترک از منظر رساله الحقوق» به عنوان مقالات بخش منتخب شناخته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تسنیم، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از 7 سال پیش، هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

امام چهارم شیعیان ، امام زین العابدین (ع) در پنجم شعبان سال 38 هـ. ق (یا 15 جمادی الاولی سال 36 هـ. ق) در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

حضرت در واقعه عاشورا 23 ساله بودند که پس از شهادت امام حسین(ع) در واقعه جانسوز کربلا به سال 61، به مدت 35 سال امامت و رهبری شیعیان را برعهده داشتند و سرانجام در 12 محرم و بنا به نقل مشهور 25 محرم سال 94 ه.ق به تحریک هشام بن عبدالملک مسموم گردیده و در سن حدود 57 یا 59 سالگی در مدینه به شهادت رسیدند و پیکر پاکش در کنار عموی بزگوارشان امام حسن مجتبی(ع)در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com