کد خبر ۴۷۵۹۱ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۷
33 سال پیش در چنین روزی

انفجار در هتل محل اقامت نخست‌وزیر انگلیس

آخرین گزارش ها از انفجار هتل محل اقامت تاچر نخست وزیر انگلیس و وزرای کابینه و برخی از شخصیت های حزب محافظه کار حاکیست که در این انفجار چهار نفر کشته شده و 30 تن دیگر مجروح شده اند.

رخدادهای 20 مهر 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در مقابل توطئه های بزرگ جهانی یک لحظه هم احساس ترس، تنهایی و سستی نخواهد کرد.

 

آیت الله صانعی: شعباتی از دادگاه های انقلاب برای اجرای اصل 49 قانون اساسی اختصاص می یابد.

 

 ارتش جمهوری خواه ایرلند انفجار محل اقامت تاجر و اعضای کابینه انگلیس را بر عهده گرفت.

 

آیت الله خامنه ای: جمهوری اسلامی علی رغم تمام توطئه ها مقاوم و مقتدرتر شده است

نماز جمعه پرصلابت و دشمن شکن این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور گسترده مردم حزب الله در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به طرح ایران برای اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل گفت: آنچه که امروز در دنیای اسلام در جهت صلح با اسرائیل که به وسیله زمامداران خائن مصر آغاز شده و انجام می گیرد برای این است که حرکت قوی جمهوری اسلامی را تحت الشعاع قرار بدهد. حرکت جمهوری اسلامی در سازمان ملل ضربت قاطعی برای اسرائیل است ولی رای نیاورد ما احتمال می دهیم توطئه هایی پشت پرده نیز انجام شده باشد به قصد این که نگذارند به قطعنامه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اخراج اسرائل از سازمان ملل رای داده شود.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: شما برادران و خواهران و کسانی که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما را می شناسند می دانند که ملت و دولت جمهوری اسلامی به هیچ وجه در مقابل توطه های بزرگ جهانی و همدستی ها یک لحظه هم احساس ترس و تنهایی و سستی نخواهد کرد. همانطور که در مورد جنگ تحمیلی امتحان کردند.

رئیس جمهور افزود: الان وضع دنیا طوری نیست که هیچ قدرتی بتواند قدرتمندانه وارد شود و ما را شکست بدهد ولی فقط می خواستند ما را بترسانند. در حال حاضر هر چه زمان می گذرد علی رغم تمام توطئه ها آنها می بیننند که جمهوری اسلامی مقاوم و مقتدرتر شده است.(1)

 

تاکید آیت الله صانعی بر مجازات شدید گران فروشان

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور گسترده مردم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های نماز جمعه قم تاکید کرد: دادگاه ها و دادسراهای انقلاب باید با مجرمینی که به جرم عادت کرده اند با قاطعیت برخورد کند. آیت الله صانعی در همین رابطه مجازات شدید کسانی را که برای چندمین بار ارتکاب به جرم می کنند بویژه در زمینه گران فروشی مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تصویب قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با اجرای این اصل مالکیت از ثبات و احترام بیشتری برخوردار خواهد شد و بر اساس این قانون دادسراهای انقلاب و دادستان ها موظفند اموال وابستگان به طاغوت را بررسی و ثروت های به یغما رفته را به بیت المال برگردانند. دادستان کل کشور افزود: شعباتی از دادگاه های انقلاب برای اجرای اصل 49 قانون اساسی اختصاص می یابد.(2)

 

انفجار در هتل محل اقامت تاچر

آخرین گزارش ها از انفجار هتل محل اقامت تاچر نخست وزیر انگلیس و وزرای کابینه و برخی از شخصیت های حزب محافظه کار حاکیست که در این انفجار چهار نفر کشته شده و 30 تن دیگر مجروح شده اند. انفجار ساعت 6 و 5 دقیقه صبح بوقت تهران و در هتل 6 طبقه محل اقامت تاچر نخست وزیر انگلیس بوقوع پیوست و در نتیجه آن بخشی از این هتل به طور کلی ویران شد وزیر مشاور در تجارت و صنایع انگلیس و یکی از نمایندگان پارلمان از جمله مجروحین این حادثه هستند. بر اساس گزارشات رسیده تاچر به هنگام انفجار مشغول تهیه نطقی بود که قرار بود در چهارمین کنگره سالانه حزب محافظه کار قرائت کند. بلافاصله بعد از این انفجار وزیر کشور انگلیس که در هتل حضور داشت سرپرستی عملیات را بر عهد گرفت و تاچر نیز توسط نیروهای امنیتی از هتل به یک کلانتری منتقل شد. بر اساس گزارش ها ارتش جمهوری خواه ایرلند با صدور بیانیه ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و اعلام کرد تاچر اکنون درک خواهد کرد که نمی تواند کشورمان را اشغال کند زندانیان ما را مورد شکنجه قرار دهد و به راحتی از این اعمال جان سالم به در ببرد.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 21 مهر 63، ص 3
2. کیهان، 21 مهر 63، ص 2
3. کیهان، 21 مهر 63، ص 24

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com