کد خبر ۴۷۵۹۸ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
معاون شهردار قم مطرح کرد:

ضرورت دريافت مجوز از سازمان تاكسيرانی قم برای خدمات حمل و نقلی

ذاکریان با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد چنین خدماتی را ارائه کند باید تابع قوانین و مقررات باشد و تحت نظارت قرار گیرد گفت: بر اساس قانون هر کسی هر خدمت حمل و نقلی می‌خواهد در سطح شهر ارائه دهد باید مجوز لازم را از شهرداری و سازمان تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری دریافت کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عباس ذاکریان،معاون شهردار قم،با بیان اینکه روز به روز استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه‌های مختلف مدیریتی و خدماتی در حال گسترش است اظهار کرد: به طور طبیعی در عرصه حمل و نقل درون و بیرون شهری نیز روز به روز استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته توسعه پیدا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم گفت: شهروندان به تبليغات شركت‌هايي كه مجوزی از سازمان تاكسيرانی در شهر قم ندارند توجه نكنند و شبكه‌ها و نرم‌افزاهاي غير قانوني را مورد استفاده قرار ندهند تا به اين وسيله امنيت آنها به خطر نيفتد

وی استفاده از سامانه‌های موبایل تاکسی را از عرصه‌های پیشرفت تکنولوژی ذکر کرد و افزود: با استفاده از بستر اینترنت موبایل و نرم‌افزارهایی که طراحی می‌شود مردم می‌توانند سفرهای درون شهری را مدیریت کنند و درخواست تاکسی دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: به طور طبیعی در کشور مدتی است که استفاده از این سامانه شروع شده و در شهر قم نیز از این قضیه استقبال می‌شود تا مردم از این سامانه‌های جدید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد چنین خدماتی را ارائه کند باید تابع قوانین و مقررات باشد و تحت نظارت قرار گیرد گفت: بر اساس قانون هر کسی هر خدمت حمل و نقلی می‌خواهد در سطح شهر ارائه دهد باید مجوز لازم را از شهرداری و سازمان تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری دریافت کند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی فرآیند صدور مجوز را تسهیل کرده ولی ملاحظاتی وجود دارد که بر همین اساس باید خواسته‌های سازمان برآورده شود و راننده‌ای که می‌خواهد مسافر را در سطح شهر جا به جا کند باید شرایطی از نظر داشتن گواهینامه‌های معتبر و مورد نیاز برای حمل و جا به جایی مسافر و عدم سوء پیشینه داشته باشد.

وی یادآور شد: خودروی وی باید مورد تأیید پلیس راهور باشد و راننده قابل شناسایی و پیگرد باشد تا در صورت تخلف هیأت انضباطی تاکسیرانی با وی برخورد کند و مردم در بستر امن و با امنیت کامل در سطح شهر جا به جا شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ابراز امیدواری کرد: مصوبه شورا مبنی بر ارائه مجوز این کار و بحث تعهدات شرکت‌ها و جرایمی که برای تخلفات آنها در نظر گرفته شده فرآیند قانونی آن هر چه سریع‌تر گذرانده شود تا در شهر قم عملیاتی شود.

ذاکریان ابراز امیدواری کرد: سازمان تاکسیرانی طی دو هفته آینده بتواند در بستر امن و قانونی و قابل پیگیری بحث موبایل تاکسی را در شهر قم راه‌اندازی کند و مردم از این فناوری جدید در عرصه حمل و نقل مسافر استفاده کنند.

انتهاتی پیام/ح

استفاده از سامانه اینترنت موبایل و موبایل تاکسی

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com