کد خبر ۴۷۶۰۱ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲
رییس کنگره شهدای دانشجویی استان قم مطرح کرد :

به دنبال گسترش فعالیت های فرهنگی با رویکرد ایثار و شهادت هستیم

دکتر یوسفی با اعلام خبر برگزاری کنگره شهدای دانشجویی قم در 24 مهرماه 96 اظهار کرد: دانشگاه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برگزاری کنگره شهدای دانشجویی می تواند ماهیت مقاومت و جهاد را بیش از پیش برای نسل جوان کشور تبیین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن ارزش های دفاع مقدس برای دانشجویان، بیان کرد: برگزاری جلسات معرفت افزایی و بصیرت بخشی در محیط های دانشگاهی فرصت تعمیق باورهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی را برای دانشجویان فراهم و آنان را در برابر شبهه های دشمنان بیمه می کند.

وی ادامه داد: برنامه های جانبی بسیاری برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای دانشجویی استان قم تدارک دیده شده است که یکی از مهمترین آنها ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قم است که از نظر رعایت ظرایف هنری و معماری اسلامی- ایرانی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

رئیس کنگره شهدای دانشجویی استان قم گفت: دیدار با خانواده معظم شهیدان دانشجوی استان قم و دعوت رسمی از ایشان برای شرکت در کنگره، از فعالیت های مهم ستاد برگزاری مراسم است که با هدف تقویت ارتباط مراکز علمی استان با خانواده معظم شهدا انجام می گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان استان در برگزاری کنگره حضوری فعال دارند، افزود: دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجوی استان در دانشگاه آزاد اسلامی قم ایجاد شده است و این مرکز اقدام های متعددی از جمله برگزاری برنامه های فرهنگی در میان دانشگاه های استان و نامگذاری مکانی مناسب در سطح شهر قم با عنوان شهدای دانشجو را در دست انجام دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه به دنبال گسترش فعالیت های فرهنگی با رویکرد ایثار و شهادت هستیم گفت: یکی از مسائل مهم در دانشگاه ها پرداختن به نظریه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مباحث فرهنگی است در همین راستا رهبری و بزرگان دین و مراجع تقلید به ترویج فرهنگ حسینی و ایثار تاکید کرده اند.

وی ادامه داد:جایگاه شهادت در نزد خداوند و بر اساس آموزه های دینی در سطح بالایی قرار دارد از این رو همه موظف هستیم تا به موضوع شهادت و فرهنگ عاشورا به صورت جدی بپردازیم.

یوسفی تاکید کرد: دانشگاهیان باید با مطالعه در این حوزه ورود پیدا کنند تا نیروهای متدین همتراز انقلاب اسلامی از بدنه دانشگاه تربیت شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه دشمنان قسم خورده اسلام به دنبال گرفتن فرهنگ حسینی و مهدویت از نسل جوان هستند گفت:باید با تبیین فرهنگ عاشورایی به جوانان، مفاهیم فرهنگ عاشورا و مهدویت را انتقال دهیم.

وی اضافه کرد:تمام دانشگاه ها باید به موضوع فرهنگی اهتمام ورزند از این رو در راستای برگزاری کنگره شهدای دانشجویی با همکاری دانشگاه ها به دنبال گسترش و استمرار برنامه ها هستیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قم هم به تشریح برنامه های کنگره شهدای دانشجویی پرداخت و گفت:شخصیت های برجسته و راویان دفاع مقدس در این کنگره سخنرانی خواهند داشت و 30 خانواده شهدا نیز در این کنگره شرکت می کنند.

داود محبی افزود: از 2 کتاب با عنوان 176 شهید دانشجوی استان قم و سبک زندگی 42 شهید شاخص هم رونمایی می شود.

وی از رونمایی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این یادمان که توسط استادان گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی استان قم طراحی شده است در روز کنگره رونمایی می شود.

دبیر کنگره شهدای دانشجویی استان قم به برنامه های فرهنگی اجرا شده در راستای برگزاری کنگره اشاره کرد و گفت: در همین راستا بازدید از خانواده شهدا، دیدار با مراجع تقلید و استفاده از رهنمودهای آنان در خصوص ترویج فرهنگ حسینی و شهادت، اهتمام به برنامه های فرهنگی با عنوان ایثار، نامگذاری ساختمان های دانشگاه به نام شهدا، معرفی شهدای دانشجو و وصیت نامه های آنان و سایر برنامه های فرهنگی صورت گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com