کد خبر ۴۷۶۲۶ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۳
آیت‌الله حسینی بوشهری؛

ایران هراسی و شیعه هراسی در راس برنامه دشمن

گروه فرهنگی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی، گفت: دشمن تبلیغ ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی را به صورت ویژه در برنامه کاری خویش دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم یادواره 370 شهید روحانی استان مازندران که با محوریت حجت‌الاسلام شهید «ولی‌الله 20 مهرماه سلیمانی‌فرد» نخستین شهید روحانی دفاع مقدس کشور در سالن الغدیر سپاه کربلای ساری برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به عظمت و جایگاه شهدا در تاریخ اسلام و انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه شهدا بسیار مهم و ارزشمند است و ادای وظیفه در برابر شهیدان کار سخت و دشوار است.وی بر ضرورت تجلیل و تکریم از کسانی که در راه دین و خدا ایثار و فداکاری کردند تاکید کرد و گفت: هیچ خوبی بالاتر از شهادت وجود ندارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری به جایگاه شهادت در قرآن اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه ما برای شهدا پلاکارتی تهیه کنیم پلاکارت خدایی برای آنها افراشته شد.
وی تکریم از شهدا را به عنوان اخلاق الهی یاد کرد و گفت: امامان و پیشوایان دین از شهدا تکریم کردند.
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه قطره ای بالاتر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شده، نیست، بیان کرد: همچنین قطره اشکی که از خوف خدا در تاریکی شب از چشم انسان جاری می شود، با ارزش است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهیدان هم خون ریختند و هم اشک چشم‌شان در تاریکی شب در سنگرها برای جلب رضایت خداوند جاری شد، تصریح کرد: اگر انسان در راه خدا به شهادت رسید بالاتر از آن خوبی وجود ندارد و این موضوع را پیامبر اکرم(ص) فرمودند.
آیت‌الله حسینی بوشهری علت برگزاری یادوراه شهدا را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حاضر عنوان کرد و افزود: با حضور مدافعان حرم شاهد انتقال درست این فرهنگ هستیم و مشتاقان زیادی در ارتباط با حضور در مبارزه‌های با دشمنان اسلام است.
این استاد حوزه علمیه با اعلام اینکه نسل جوان ما مورد تهاجم غرب هستند، گفت: نسل جوان به دنبال حفظ دین اسلام هستند که با حضور در این مراسم نسل جوان ما در این یادواره‌ها بیمه می‌شوند.
وی از فضای مجازی را دارای آسیب برای جوانان دانست و گفت: فضای یادواره های شهدا دارای عطر معنویت خاصی هست چرا که شهدای ما از این راه به سعادت رسیدند.
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای برگزاری این یادواره‌ها نیاز به روحیه مقاومت، آمادگی و شهادت‌طلبی تبیین می‌شود که باید همچنان در میدان باشیم، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم یکپارچه در این ایام به پاخواست، اما تهدیدات دشمن به پایان نرسید.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اعلام اینکه فضای جامعه ما باید از هر نظر آماده پاسخگویی به تهدیدات دشمن باشد، گفت: گرچه توانمندی امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است، امروز کشور به توانمندی مناسب دفاعی داریم و دنیا حساب ویژه‌ای روی ما باز کرده است ولی تهدیدات دشمن بر کشور ما جدی است و باید آماده‌تر از گذشته در میدان نبرد باشیم، اما دشمن بداند، این نسل با رهبری مقام معظم رهبری از هیچ تهدیدی هراس ندارند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نسل جدید در سایه رویش های انقلاب به وجود آمده است و از هیچ تهدیدی نمی ترسد و ایثارگری می کند، خاطرنشان کرد: اینگونه مجالس ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند، امروز نیاز داریم که فضای جامعه را هشدار دهیم تا جامعه از شرایطی که دشمنان ما ایجاد کردند دور باشد.
وی بیان کرد: برخی‌ها کعبه آمال کشور را در ارتباط با غرب می‌دانند ولی آنها بدانند اگر دست آنها به کشور ما برسد از هیچ عداوتی علیه ما کوتاهی نمی‌کنند، دشمن‌شناسی امروز بسیار مهم است، دشمن تبلیغ ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی را به صورت ویژه در برنامه کاری خویش دارد.
امام جمعه موقت قم با اشاره به نقش روحانیون در مبارزات انقلابی و اسلامی، گفت: با بررسی تاریخی این موضوع به خوبی اثبات می‌شود، حضور روحانیون در جهت تقویت روحیه معنوی بسیار اثرگذار بود.
وی با اعلام اینکه عالمان دین ما بدعت‌ستیز هستند، گفت: عالمان دینی در برابر خرافات می‌ایستند و برای روزهای که باید در صحنه جدی حضور داشته باشند لباس رزم می‌پوشند و تا پای شهادت پیش می‌روند.
آیت‌الله حسینی‌ بوشهری نخستین ویژگی شهدای ما را تکلیف باوری عنوان کرد و گفت: انسان‌های که براساس وظیفه عمل می‌کنند، برایشان پیروزی ظاهری مهم نیست، بلکه تکلیف بر وظیفه دارای اهمیت است.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: ایثارگری شهیدان ویژگی دوم شهداست که در رسیدن  به خدا از همدیگر سبقت می گرفتند.
وی به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید هاشمی نژاد زبان گویای اسلام بود و با سخنانش شیفتگی در بین جوانان ایجاد کرد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بنده مختصری از زندگینامه شهید «ولی‌الله سلیمانی‌فرد» را مطالعه کردم که یکپارچه شور و شعف بود و با این عشق و علاقه هم به شهادت رسید.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com