کد خبر ۴۷۶۲۸ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۴
آیت‌الله مصباح یزدی:

مردم به واسطه تورم و بیکاری دوران سختی را می‌گذرانند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات نباید مسائل سیاسی و ... دخیل شود، افزود: در شرایط فعلی به واسطه تورم، بیکاری و ... دوران سختی به مردم می‌گذرد و علی‌رغم تلاش‌های دولت، امکانات در حدی نیست که پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با شهردار و مدیران شهر قم، با بیان اینکه دکتر سقائیان‌نژاد در قم خدمات ذی‌قیمتی ارائه کرده‌ است، اظهار کرد: شهرداری‌ها در تمام دنیا یکی از نهادهایی هستند که مورد توقع بی حد و حصر مردم و البته مبتلا به کمبود امکانات هستند.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها از نظر امکانات و اختیارات وضعیت بهتری را دارا هستند خاطرنشان کرد: در برخی کشورها بدلیل مدیریت یکپارچه شهری وظایف بسیار سنگین‌تری را بر عهده دارند اما در کشور ما با سوابقی که وجود دارد همیشه مشکلات وجود داشته است خصوصا مشکلاتی که در اوقات خاصی به وجود می‌آید که توقعات افزایش یافته و امکانات کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به برخی مشکلات رکود، گرانی و... بیان کرد: در شرایط فعلی به واسطه تورم، بیکاری و... دوران سختی به مردم می‌گذرد و علی‌رغم تلاش‌های دولت، امکانات در حدی نیست که پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشد.

مصباح یزدی با توصیه به صبر برای حل شدن مشکلات فعلی کشور خاطرنشان کرد: البته مردم نیازی به توصیه ندارند و همواره خودشان در راستای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی موارد به بودجه، امکانات و... ارتباطی نداشته و به نگاه و فکر برمی‌گردد، گفت: در این موارد هرکسی که در زمینه‌ای تجربه‌ای داشته باشد می‌تواند فکری تغذیه کرده و در راستای رفع مسائل راهکار ارائه کند.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اقدامات شهرداری قم اظهار کرد: باید جدا از مسائل مادی، به دنبال تقویت مسائل دینی و معنوی در بین شهروندان و نیروهای شهرداری بود؛ هرجا هر شخصی ماموریت‌شناس و خداشناس باشد و به دنبال احقاق حق مردم و حفظ بیت‌المال باشد مشکلات ما حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر مسوولان درجه اول هر نهادی به دنبال رشد شخصیت اخلاقی افراد باشند و بخشی از زمان را به برنامه های اخلاقی اختصاص دهند بسیاری از معضلات کاهش خواهد یافت.

مصباح یزدی تلاش در راستای دین‌دار شدن تمام افراد جامعه را امری ضروری خواند و اذعان کرد: در فضاهای عمومی شهر اعم از بوستان‌ها نیز فضاهایی به این امر اختصاص پیدا کند و به روش‌های مختلف مبانی و ارزش‌های دینی به مردم ارائه شود.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه خدماتی که به مردم ارائه می‌شود اختصاص به گروه یا حزب خاصی ندارد گفت: بیت‌المال برای تمام مردم است و اختصاص به هیچ فرد، گروه و حزبی ندارد، حتی این اموال باید برای چه مسلمان چه ادیان دیگر و در یک کلام تمام مردم هزینه شود.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانیم و ایرانی هستیم خاطرنشان کرد: اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به این شود که نوع نگاه تغییر کند و هزینه‌ها به شکل دیگری اختصاص یابد.

وی بیان کرد: مردم زمانی که ببیند روش کار درست است و عدالت رعایت می‌شود اعتماد بیشتری خواهند داشت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com