کد خبر ۴۷۶۴۳ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
آیت الله سعیدی:

نقشه بدخواهان نظام اسلامی بی حیثیت کردن نهادها و شخصیت های حامی ولایت است

امام جمعه قم هدف اصلی اتهام زنی ها علیه مسؤولان و نهادهای نظام را آسیب زدن به کشور دانست و گفت: نقشه کنونی بدخواهان نظام اسلامی بی حیثیت کردن نهادها و شخصیت های حامی ولایت است ، دشمن می خواهد سپاه مقتدر را با یک ترفند و شخصیت های ارزشمند و مقاوم در برابر مفسدان و فتنه گران را با ترفند دیگر متهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدیٰ امام جمعه قم  امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تشییع باشکوه شهدای گمنام در قم، گفت: قم میزبان 8 شهید گمنام در زمین اما مشهور در ملکوت اعلا بود که 3 تن از این شهدا در مدرسه معصومیه به خاک سپرده شدند  و بقیه امروز و روزهای آینده به خاک سپرده خواهند شد.

وی افزود: وقتی انسان جان خود را با خداوند متعال معامله می کند دارای برکت می شود که در حیات مجاهد فی سبیل الله بوده و بعد از شهادت نیز مزار او مشعل راه و درس آموز و پیام رسان برای همه است که باید عبرت گرفته شود.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت با اشاره به روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: استاندارد کردن کالاها بر اساس علم و فناوری است و در پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد، استاندارد به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی ادامه داد: ایشان در سال 61 به دست منافقان به شهادت رسیدند، حضرت امام از آیت الله اشرفی اصفهانی به عنوان کسی که دارای صفای نفس، آرامش روح و اطمینان قلب است یاد کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز جهانی نابینایان و عصای سفید، ابراز داشت: عصای سفید در دست روشندلان پرچم استقلال است، روز عصای سفید روز ترحم نیست بلکه روز به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان است، هدف از این نامگذاری آموختن تعامل با نابینایان است که شهروندانی با حقوق برابر هستند.

امام جمعه قم با اشاره به 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) ابراز داشت: امام باقر(ع) از قول پدرشان نقل کردند که به چند طبقه از مردم نباید مصاحبت کرد، یکی از موارد تأکید امام بر عدم مصاحبت با انسان های فاسق و گناهکار است.

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان عنوان کرد: نخستین فضای آموزشی و تربیتی کودکان منزل بوده و پدر و مادر نقش اولین معلم و مربی را دارند اما وقتی که بچه ها وارد فضای مدرسه شدند فضای آموزشی جدیدی برای آن ها شکل می گیرد، مربیان و اولیا نباید از همکاری کردن برای رشد فرزندان دریغ کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره سالروز واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست دژخیمان رژیم پهلوی،  این واقعه را یادآور دشمنی رژیم پهلوی با دین و ایمان و شعائر دانست.

وی با اشاره به روز جهانی غذا، خاطرنشان کرد: ملت ما با این امکانات طبیعی و استعدادهای خدادی که دارند نباید به دلیل تغذیه و تهیه مواد غذایی به بیرون از مرزها نیازمند باشند، این مسأله نیازمند مدیریت و تدبیر است.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جریانی در عرصه داخلی فعالیت می کند که بسیار خطرناک است، گفت: این جریان عبارت از اتهام زنی و بی حیثیت کردن مسؤولان در فضای مجازی و سایت ها است.

وی افزود: اتهام زنی از گناهان بزرگ است، امام صادق(ع) فرمود وقتی کسی مؤمنی را متهم می کند ایمان در قلب او ذوب می شود، کسی که عادت به تهمت زنی می کند باید با دین و ایمان خداحافظی کند، کسی که دین دارد اهل تهمت نیست به ویژه این که تهمت زدن به یک مؤمن و خدمتگزار باشد.

امام جمعه قم با بیان این که پادزهر رذیله اتهام زنی باور نکردن مردم و نقل نکردن شایعه است، اظهار داشت: شایعه افکنان تهمت ها را به زبان می اندازند تا نقل شود اما وقتی مردم باور نکردند و نقل شایعات انجام ندادند شایعه افکنان ناکام می مانند.

وی ادامه داد: روایت می فرماید این که انسان هر چیزی را که می شنود نقل کند برای دروغ بودن بس است، قرآن می فرماید چرا مؤمنان هنگامی که تهمت را شنیدند گمان خیر نبردند و چرا تا علیه یک مؤمنی جمله ای گفته می شود همه تلقی به قبول کرده و آن را نقل می کنند، قرآن کریم چنین افرادی را توبیخ کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که انسان نباید هرچه را شنید و در فضای مجازی مشاهده کرد نقل کند، ابراز داشت: این کار مسؤولیت دارد، دشمنان مردم و نظام اسلامی در ابتدای انقلاب بازوان امام و رهبری را با ترور فیزیکی از کشور گرفتند.

وی عنوان کرد: نقشه کنونی کینه توزان و بدخواهان نظام اسلامی این است که نهادها و شخصیت های حامی ولایت را با اتهامات واهی بی حیثیت کنند، حرف و حرکت های اخیر رییس جمهور روانی آمریکا در همین راستا ارزیابی می شود، دشمن می خواهد سپاه مقتدر را با یک ترفند و شخصیت های ارزشمند و مقاوم در برابر مفسدان و فتنه گران را با ترفند دیگر متهم کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خار در چشم استکبار و گروه های تکفیری و استخوان در گلوی بدخواهان اسلام و نظام است، از این رو این نهاد انقلابی را متهم کرده و تروریست می نامند، خوشبختانه مسؤولان نظام با دفاع جانانه از سپاه در برابر دشمنان ایستادند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی اتهام زنی ها آسیب زدن به نظام اسلامی است، به کوری چشم دشمنان نظام امید داریم که انقلاب تا ظهور امام زمان(عج) ادامه پیدا کند، همه دنیا بدانند که مردم، سپاه و سایر قوای نظام اسلامی برای رسیدن به عصر ظهور، ریشه کن کردن کفار، منافقان و کسانی که انسان های بی گناه مظلوم را می کشند با آمادگی کامل و با زعامت رهبر معظم انقلاب لحظه شماری می کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com