کد خبر ۴۷۶۸۶ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹

استاندار قم: 53 هزار پرونده ملک مشاع در قم وجود دارد/افتتاح سامانه «پست من»

قم - ایرنا - استاندار قم پرونده های املاک مشاع را یکی از اشکال های املاک در قم دانست و گفت: 53 هزار پرونده ملک مشاع در استان وجود دارد که باید از نظر ملکی وضعیت آنها مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی روز شنبه در آیین «آغاز عملیات اجرایی پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک در قم» با بیان این که پرونده های ملکی مشاع دارای چندین پلاک هستند افزود: از این تعداد پرونده مشاع در استان قم، تا کنون اقدام هایی برای تعیین تکلیف 30 هزار پرونده انجام شده که امیدواریم با همکاری مردم این مشکل املاک قم برطرف شود.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف املاک مشاع در قم یکی از مقدمات مهم اجرای سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در قم است که به شفاف شدن وضعیت املاک در این استان کمک بسیاری خواهد کرد.
استاندار قم، پروژه سیماک را پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: اجرای این سامانه علاوه بر تحقق حقوق شهروندی به عنوان یکی از اولویت های مورد تاکید دولت یازدهم و دوازدهم، موجب تسریع در مطالبات مردم و نیز شفاف سازی تمام فعالیت های مربوط به املاک با کمترین هزینه می شود.
صادقی، افزایش رضایتمندی و جلوگیری از برخی مفاسد مانند زمین خواری در کشور را از جمله ویژگی های مهم این طرح برشمرد و ادامه داد: اگر چه پیش بینی می شود زمان آموزش، بهره برداری و استفاده از این سامانه در قم، 6 ماه به طول انجامد ولی به دلیل اهمیت این موضوع در تلاش هستیم که این سامانه کمتر از 6 ماه به طور کامل در قم به بهره برداری برسد.

** سامانه سیماک جلوی بسیاری از مفاسد را می گیرد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، برجسته ترین و شاخص ترین ویژگی قرن حاضر را ارتباطات موثر میان افراد و جوامع دانست و گفت: فضای مجازی که موجب تسهیل ارتباط میان افراد شده این ضرورت را ایجاد کرده که پست، به کار گیری روش های نوین و ارائه خدمات جدید به مردم را در دستور کار خود قرار دهد.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور ادامه داد: هدف اصلی دستکاه های ارتباطاتی کشور افزایش زیرساخت ها و تسهیل خدمات رسانی به مردم است و در این راستا به دنبال ایجاد ارتباطات جدید مانند توسعه فضای مجازی و خدمات الکترونیکی به نفع مردم است.
وی سرعت، کیفیت و قیمت را سه ویژگی مهم فضای رقابتی امروز دانست و ادامه داد: پست باید همواره نوآوری و افزایش تنوع در خدمات و استفاده از فناوری ها و روش های جدید را در دستور کار خود قرار دهد تا فضای مجازی به عنوان یک رقیب، فضای رقابتی را از پست نگیرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور را اقدامی مبارک در جهت مبارزه عملی با مفاسد حوزه املاک در کشور دانست و گفت: اجرای سامانه سیماک علاوه بر قطع مفسده ها، موجب شفاف سازی در این زمینه می شود.

** سیماک، پاسخ استعلام های ملکی را از 6 ماه به 15 روز کاهش می دهد
مدیرکل پست قم نیز در این آیین با بیان این که مقدمات اجرای پروژه سیماک، از 2 سال پیش در قم ایجاد شده است گفت: یکی از مقدمات اجرای این پروژه، اجرای طرح جی نف در این استان بود که با توجه به این که این طرح به طور کامل در استان قم اجرایی شده است، پروژه سامانه یکپارچه مدیریت املاک نیز با سرعت قابل قبولی در قم اجرایی می شود.
طرح جی نف یا ژئو کد کردن نشانی اماکن شهری طرحی است که براساس این طرح کد پستی اماکن مختلف بر روی نقشه های پارسل شهری انتقال داده می شود و هر سازمانی با استفاده از یک کد یونیک و نشانی استاندارد قابل شناسایی است.
رحمان بیرانوند افزود: با اجرای این طرح تمام استعلام های مرتبط با ملک به صورت یکپارچه در این سامانه صورت می گیرد و علاوه بر شفاف سازی و کاهش هزینه ها موجب افزایش چشمگیر سرعت پاسخ گویی به استعلام املاک توسط دستگاه های مرتبط می شود، به طوری که سیماک، پاسخ استعلام های ملکی را از 6ماه به 15 روز کاهش می دهد.
وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با تمام دستگاه های اجرایی در تلاش هستیم تا پایان امسال این پروژه به طور کامل در قم به بهره برداری برسد.
مدیرکل پست قم همچنین با اشاره به بهره برداری از سامانه پیک موتوری آنلاین با عنوان «پست من» در قم، افزود: هدف از اجرای این پروژه علاوه بر ساماندهی پیک های موتوری سطح شهر افزایش کارآیی و سرعت عمل و نیز کاهش هزینه هاست.
وی افزود: در اجرای این طرح تنها مدیریت، ساماندهی و تایید صلاحیت به عهده اداره کل پست است و 95 درصد درآمد حاصل از آن نصیب پیک موتوری می شود.
بیرانوند ادامه داد: تا کنون 28 پیک پستی در این سامانه ثبت نام کرده اند که قابلیت افزایش به 200 پیک را داراست که می تواند زمینه اشتغال مناسبی در شهر شود.
در این آیین که با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست کشور در اداره کل پست قم برگزار شد، علاوه بر رونمایی از تمبر آیین افتتاح پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک(سامانه یکپارچه املاک کشور)، دفتر سامانه «پست من» نیز به منظور ارائه خدمات پیک موتوری با استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه در قم به بهره برداری رسید.
استان قم پانزدهمین استان کشور است که عملیات اجرایی پروژه اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) در آن آغاز شده است. تا کنون سیماک در سه استان کرمان، البرز و گیلان به طور کامل به بهره برداری رسیده است.
افتتاح کارگاه آموزشی سیماک و نیز افتتاح 2 سالن مدیریت ارتباط با دستگاه های خدمت دهنده و مدیریت ارتباط با مشتری نیز در اداره پست قم به بهره برداری رسید.
سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) به عنوان یک پروژه دانش بنیان با 18 سال کار مطالعاتی و برنامه نویسی، اردیبهشت ماه 1396 در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به عنوان پروژه دارای اولویت تعیین شده است.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com