کد خبر ۴۷۷۲۹ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
چیدن کالاهای مرغوب روی کالا و گذاشتن کالاهای نامرغوب زیر آن تقلب است

آیت‌الله سعیدی: بنای سازمان ملی استاندارد نباید "مچ‌گیری" باشد

امام‌جمعه قم با تاکید براینکه بنای سازمان ملی استاندارد نباید "مچ‌گیری" باشد، گفت: اگر روال مچ‌گیری بر جامعه حاکم شد راه‌های فرار از آن نیز حاکم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل استاندارد قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه کسب رتبه در کشور وظیفه است، اظهار داشت: رتبه آوردن استان قم در بخش‌های استاندارد ضمن افتخار بودن نوعی وظیفه است چرا که قم حرم اهل‌بیت (ع) و مرکز انقلاب در کشور است.

وی با بیان اینکه باید عرصه استاندارد تقویت شود، افزود: مسئولان استان باید به این نکته توجه کنند که علی‌رغم وضعیت نامناسبی که در موضوع مالی وجود دارد باید از هرگونه هزینه‌ای که در این عرصه وجود دارد کوتاهی نکنند.

امام‌جمعه قم به کنترل تولیدکنندگان اشاره و عنوان کرد: چیدن کالاهای مرغوب روی کالا و گذاشتن کالاهای نامرغوب به زیر آن تقلب و نوعی حق‌الناس است که بخشودنی نیست.

سعیدی افراد متغلب را نظیر قاچاقچی و اشرار دانست و ابراز کرد: اگر جنس تولیدشده‌ای که در آن تقلب شده صادراتی باشد علاوه بر خدشه دار شدن اعتبار شرکت، اعتبار جمهوری اسلامی نیز زیر سؤال می‌رود.

وی به آسیب‌های کالاهای بی‌کیفیت اشاره و تصریح کرد: نباید با جریمه کردن، از آسیب‌ها جلوگیری شود بلکه باید برای جلوگیری از آسیب‌ها باید جلو آن کار را از ریشه گرفت.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بنای چنین دستگاهی برای حفظ آبروی نظام نباید مچ‌گیری باشد، ابراز کرد: اگر روال مچ‌گیری بر جامعه حاکم شد راه‌های فرار از آن نیز حاکم خواهد شد، بنابراین بنای استاندارد نباید مچ‌گیری باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com