کد خبر ۴۷۷۳۴ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
مربی تیم کاتای شهید زین الدین قم به مهر خبر داد؛

درخشش کاتاروی جوان قمی در لیگ تخصصی کاتای کشور

قم - مربی تیم کاتای شهید زین الدین قم از درخشش چشمگیر علیرضا خدری، کاتاروی جوان قمی در لیگ تخصصی کاتای کشور خبر داد.

علی سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاراته در قم محدود به بخش کومیته و مبارزه نیست بلکه امروز کاراته قم توانسته در بخش کاتا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد که نمونه آن، موفقیت‌های بین المللی کاتاروهای جوان و نوجوان قمی و کسب مدال‌های آسیایی است.

وی افزود: بر اساس یک برنامه جدید از سوی فدراسیون کاراته، هفته اول لیگ تخصصی کاتا روز شنبه در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد در حالی که این رقابت‌ها که با هدف شناخت آقای کاتای ایران در رده‌های سنی امید و بزرگسال با حضور کاتارو های مطرح کشور برگزار می‌شود.

مربی تیم کاتای شهید زین الدین قم گفت: علیرضا خدری کاتارو شایسته قمی و عضو باشگاه شهید زین الدین قم و اولین ملی پوش کاتای قم در مسابقات آسیایی مالزی ۲۰۱۴ در این رقابت خوش درخشید و  با چهار پیروزی ارزشمند و یک شکست در جایگاه پنجم جدول رده بندی در میان ۱۲ نفر حاضر قرار گرفت.

سلطانی بیان داشت: وی در اولین مسابقه خود موفق شد داوود شاهچراغی را ۳ بر ۲ شکست دهد و سپس در ۲ بازی بعدی خود برابر جواد سیف الله زاده از تبریز و مهران قربانعلی پور از گلستان پیروز شود اما در ادامه با وجود پیروزی بر حریفی از کرمان در آخرین بازی خود بازنده شد.

وی عنوان کرد: در جدول ۱۲ نفره کاتاروهای برجسته این مسابقه، هر کاتارو باید رفت و برگشت با دیگر کاتاروها مسابقه دهد به طوری که خدری در دور بعد باید ۶ مسابقه برگزار کند و جدول نهایی نفرات برتر را در رقابتی دوره‌ای مشخص می‌کند.

مربی تیم کاتای شهید زین الدین قم تصریح کرد: خدری از مسابقاتی که ۵ بر صفر یا ۴ بر یک پیروز شد ۳ امتیاز گرفت اما شیوه امتیاز بندی این مسابقات به این شرح است که اگر یک کاتارو در یک مسابقه ۳ بر ۲ برنده شود به جای ۳ امتیاز، ۲ امتیاز کسب می‌کند و یک امتیاز به حریفش داده می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com