کد خبر ۴۷۷۵۶ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قم مطرح شد:

تصویب تأمین اعتبار طرح جامع پدافند غیر عامل استان قم

استاندار قم در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با تاکید بر هماهنگی دستگاه های دولتی برای اجرای صحیح دستور العملهای پدافند غیرعامل و بیان اهمیت اجرایی شدن طرح های پدافند غیرعامل در استان قم، تأمین اعتبار طرح جامع پدافند غیر عامل استان را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسای خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قم با بیان ضرورت  آماده سازی جامعه در بحث های دفاعی و نیز برگزاری رزمایش های آمادگی در مقابله با تهدیدات ، اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور در سطح منطقه و جهان، لازم است تا بیش از پیش در استفاده از طرح های پدافند غیرعامل در زیرساخت ها و اماکن مهم عمل شود.
صادقی اجرای صحیح دستور العملهای پدافند غیرعامل را منطو به هماهنگی بین دستگاهها دانست و عنوان کرد: با جمع آوری اطلاعات و کارشناسی آنها می توان به بهترین نحو در این حوزه عمل نمود.
استاندار قم همچنین با اشاره به دستور العمل مربوط به تأمین امنیت اماکن دارای موقعیت حفاظتی، ادامه داد: همکاری اداره کل امنیتی استانداری و سازمان پدافند غیر عامل استان در این زمینه می تواند پوشش مناسبی برای این اماکن فراهم نماید.
در ابتدای این جلسه متقیان مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم با اشاره به کارکردهای مهم موضوع پدافند غیر عامل آیین نامه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل استان را که با شعار«پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» از 6 تا 12 آبان برگزار می شود، بیان نمود.
در این جلسه مصوب شد مصوبه بکار گیری یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاهای اجرایی در زمینه اجرای طرح های پیشنهادی هر دستگاه برای اجرا در همان دستگاه با هماهنگی سازمان پدافند غیر عامل استفاده شود.
تآمین اعتبار تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
همچنین مقرر شد پروفایل صنایع شیمیایی استان در اختیار کارگروه های بهداشت و درمان استان و نیز سازمان آتش نشانی قرار گیرد تا مورد استفاده دستگاه مربوطه  قرار گیرند.
در این جلسه از سوی روسای کارگروه های جهاد کشاورزی، بهداشت درمان و توانبخشی، پشتیبانی و خدمات شهری،راه و شهرسازی و امداد و نجات، گزارشی از عملکرد این کارگروه ها ذیل شورای پدافند غیر عامل بیان شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com