کد خبر ۴۷۷۵۷ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری كشور صورت گرفت:

افزایش مساحت بافت فرسوده شهر قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اعلام خبر افزایش 674 هکتاری بافت فرسوده قم در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اظهار داشت: مناطقی از شهر قم در مصوبه گذشته جز بافت فرسوده مشخص نشده بود که در این جلسه اصلاح شد و به 1748 هکتار افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که با حضور استاندار، معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در تهران برگزار شد، حسن صبوری گفت: ضوابط اجرایی طرح تفصیلی شهر قم و افزایش 674 هکتاری بافت فرسوده و تاریخی شهر قم تصویب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه ضمن بیان این که در سال 85، 1074 هکتار از شهر قم به عنوان بافت فرسوده و تاریخی مشخص گردیده، افزود:مناطقی از شهر قم در مصوبه گذشته جز بافت فرسوده مشخص نشده بود که در این جلسه اصلاح شد و به 1748 هکتار افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش 674 هکتاری بافت فرسوده و تاریخی شهر قم توضیح داد:315 هکتار از شهر قم دربافت تاریخی محسوب می شود.

صبوری خاطر نشان ساخت: قبلاً تنها سه شاخص ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری به عنوان ویژگی های اصلی بافت فرسوده مطرح بود اما با فعال تر شدن موضوعات مربوط به بازآفرینی شهری، عوامل و ویژگی های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... نیز برای تعیین معیارهای بافت ناکارآمد شهری مطرح است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قم در پایان وعده داد: ارائه تسهیلات بانکی با شرایط بهتری که شرکت عمران وبهسازی ایران دنبال می نماید، تخفیفات شهرداری در اعطای پروانه ساخت به طور 100 درصد عوارض احداث بنا به شرط رعایت ضوابط طرح تفصیلی و نیز اعطای طبقه تشویقی از جمله منافعی است که عاید شهروندان ساکن در بافت های فرسوده خواهد شد.

 

 

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com