کد خبر ۴۷۷۶۲ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

مدیرکل ورزش و جوانان: سه طرح ورزشی طی هفته جاری در قم افتتاح می شود

قم - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: سه طرح ورزشی در قم شامل سالن ورزش پهلوانی و زورخانه ای پوریای ولی منطقه جوادالائمه(ع)، زمین ساحلی ورزشی مدافع حرم درشهرک پردیسان و سالن ورزشی صبا در هفته جاری با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حسن عابدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: عملیات احداث سالن ورزش پهلوانی و زورخانه ای پوریای ولی در سال 1391 آغاز شد و برای آن 13 میلیارد ریال هزینه شد.
وی ادامه داد: مجموعه ورزشی مدافع حرم در شهرک پردیسان قم نیز که به ورزش های ساحلی اختصاص پیدا کرده، در حال تکمیل است و بخشی از آن با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
عابدی بیان داشت: سالن ورزشی صبا که از قبل به صورت نیمه کاره رها شده بود با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تکمیل شد و هفته جاری به بهره برداری می رسد و برای این طرح تاکنون 4 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر زمان آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی قم گفت: این آیین که قرار بود شهریورماه امسال برگزار شود در آذرماه امسال با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر ورزش و جوانان ترتیب می یابد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان قم در چند سال گذشته گفت: در سال گذشته بعد از 28 سال، 2 نماینده از قم در مسابقات پاراالمپیک حضور داشتند که یکی از آنها موفق به کسب نشان طلای این مسابقات شد.
در مسابقات پاراالمپیک 2016 ریو، حسین گلستانی در مسابقات والیبال نشسته و محمد محمدنژاد در مسابقات بسکتبال با ویلچر حضور داشتند که گلستانی همراه با تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای این مسابقات شد.
وی پاسخ به سوال ها در مورد عملکرد و دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان قم را به جلسه دیگر موکول کرد.
عابدی با اشاره به برنامه های هفته ورزش و جوانان، برگزاری همایش ورزش صبحگاهی ویژه بانوان، برپایی نمایشگاه حجاب در ورزش، همایش امر به معروف و نهی از منکر در ورزش و همایش خانواده موفق با هدف توانمندسازی خانواده در بحث مهارت های زندگی را از برنامه های هفته جاری اداره کل ورزش و جوانان قم ذکر کرد.
وی دیدار با شماری از علما، برگزاری شورای ورزش همگانی استان قم با حضور استاندار، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای ورزشکار، حضور در خانه مطبوعات قم و اهداء خون توسط کارکنان اداره کل ورزش و جوانان را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد.
وی تجلیل از خیرین ورزشی، تکریم خانواده شهدای ورزشکار، برگزاری همایش بازی های بومی و محلی توابع و افتتاح طرح های ورزشی را از دیگر برنامه های هفته ورزش و جوانان در استان قم عنوان کرد.
عابدی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه 27 مهرماه جاری استخرهای کوثر، حجاب و نرگس به صورت رایگان در اختیار آقایان و بانوان استان قم قرار می گیرد.
26مهر تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com