کد خبر ۴۷۷۶۳ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳

کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای در عرصه عدالت» رونمایی می‌شود

کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای در عرصه عدالت» با حضور حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس،‌ هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) جلسه رونمایی و بررسی کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه عدالت» را در روز دوشنبه هفته آینده برای با اول آبان‌ ماه جاری  از ساعت 10 صبح در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌کند.

در نشست حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نویسندگان کتاب و صاحبنظران حوزه عدالت مباحثی را راجع به کتاب مذکور بیان خواهند کرد.

در این کتاب، پس از بیان مقدمه، گزارشی از روش پژوهش ذکر شده است که قابلیت الگوگیری در سایر موضوعات مشابه را دارد، در بخش سوم، تمامی سخنرانی‌ها و دلالت‌های مستخرج به نگارش درآمده‌اند، حاصل تحلیل نیز در قالب دو نسخه تفصیلی و اجمالی در بخش چهارم و پنجم ارائه شده است.

کتاب حاضر که محصول پژوهش هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) است، به همت انتشارات این دانشگاه و پس از تأیید دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مهر ماه جاری در حجم تقریبی 200 صفحه به چاپ رسیده و با قیمت 17000 تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از فارس، عدالت در رأس اهداف اجتماعی اسلام و واسطه نیل به مقام عبودیت است. انقلاب اسلامی ایران نیز عدالت را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شعارها و اهداف خود معرفی کرده و این مهم در کلام رهبران انقلاب اسلامی، به وضوح قابل رؤیت است.

منطق رجوع به اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درس‌آموزی از دیدگاه‌ها و مواجهه‌های یک متفکر اسلامی، مرجع دینی و حاکم اسلامی (اندیشه، فقه و حکومت) با موضوع عدالت است که منبعی گرانسنگ در فهم معنای عدالت و نیز جایگاه آن در مسیر انقلاب اسلامی است.

جایگاه عدالت اجتماعی در نظام هستی، ضرورت اقامه آن در جمهوری اسلامی ایران، سه‌گانه‌ «عدالت، عقلانیت و معنویت» به عنوان چارچوب مفهومی اقامه عدالت اجتماعی، چیستی عدالت اجتماعی و ارکان شش‌گانه آن و در نهایت واکاوی ابعاد عدالت‌پژوهی، ساختار کلی نظام فکری موضوعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه عدالت می‌باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com