کد خبر ۴۷۷۷۰ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
استاد برجسته حوزه علمیه قم:

دیپلماسی روحانی و ظریف، آمریکا را منزوی کرده است

قم- ایرنا- استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دیپلماسی فعال روحانی و ظریف باعث شده که امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری درجهان منزوی و نزد قدرت های دیگر بی اعتبار شود.

آیت الله محسن غرویان روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: ترامپ با سخنان خود نشان داد که دیپلماسی روحانی و ظریف موثر بوده و آمریکا را نزد اروپا، چین، روسیه، انگلیس و آلمان منزوی کرده است.
وی ادامه داد: حتی رئیس اتحادیه اروپا نیز سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرد و این نشانه دیپلماسی موثر جمهور اسلامی ایران بود و همه باید از دکتر حسن روحانی، دکترظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کنند که آمریکا را به چنین وضعیتی در جهان کشاندند.
غرویان یادآورشد: در داخل کشور همه باید در کنار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری حرکت کنند و اگر این وحدت ما برقرار باشد دهها ترامپ نیز نمی تواند به ما ضربه ای وارد سازد.
وی ترامپ را انسان ماجراجویی دانست و گفت: رئیس جمهور آمریکا در سیاست خود، عقلانیت لازم را ندارد.
وی گفت: ترامپ در سخنرانی خود از خلیج عربی به حای خلیج فارس یاد کرد و این ناشی گری سیاسی او و مشاورانش را به ذهن ها متبادر می کند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا با ادبیات لازم توان سخن گفتن نداشته وبه تعبیر دکتر روحانی باید مسائل تاریخی، جغرافیایی و حقوقی را یاد بگیرد.
غرویان اظهار داشت: سخنان تهدید آمیز رئیس جمهور آمریکا، وحدت ملی و انسجام مردم ایران را بیشتر کرده و همه متوجه شده اند که ترامپ با مردم ایران، فرهنگ و تمدن ایرانی دشمنی دارد.
وی گفت: امروز همه اقشار مختلف مردمی ما، ولو اینکه در مواضع سیاسی با هم اختلاف دارند ولی در برابر تهدیدهای ایشان وحدت پیدا کردند.
غرویان با اشاره به اتهامات ترامپ به سپاه پاسداران نیز گفت:سپاه پاسداران بچه های خود انقلاب، ملت و نیروهای درون ملت ایران هستند و جایی که پای دفاع از کشور ایران و مصالح کلان ملی باشد همه ایران، سپاه واحدی در برابر دشن خواهد بود از آب و خاک کشور خود دفاع خواهند کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته ،برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com