کد خبر ۴۷۷۷۳ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

۴۰ موکب از قم در راهپیمایی اربعین برپا می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از برپایی ۴۰ موکب از استان قم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم یونس عالی‌پور در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، از برگزاری ۶ جلسه هماهنگی ستاد اربعین و پیش‌بینی تمهیدات راهپیمایی اربعین حسینی(ع) خبر داد و اظهار کرد: مسائل فرهنگی باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در اجرای برنامه‌های راهپیمایی اربعین باشد.

وی از فعالیت ۴۰ موکب از استان قم در ایام اربعین در عراق خبر داد و افزود: به منظور مشاهده عینی هیئتی در چند روز آینده به مهران اعزام خواهند شد و وضعیت را از نزدیک رصد خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: برای اولین بار امسال اعزام زائران از طریق ایستگاه قطار انجام خواهد شد و بهتر است که با هر رام قطار که زمینه انتقال ۳۶۰ زائر را فراهم می‌کند یک روحانی برای تأکید بر مسائل فرهنگی حضور داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت بعد مردمی برگزاری راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های دولتی در سطح استان تنها زمینه‌ساز مدیریت بهتر راهپیمایی اربعین را فراهم می‌کنند و اربعین با اعتبار و نیروی مردمی برپا خواهد شد.

عالی‌پور بر لزوم ثبت هر چه سریع‌تر موکب‌ها در سامانه سماح تأکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی درست و گسترده از فعالیت موکب‌ها در این ایام توسط صدا و سیما می‌تواند در نشر فرهنگ عاشورایی مؤثر باشد و در این راستا جلسه مشترک صدا و سیما با معاونت روابط بین‌الملل استانداری تشکیل خواهد شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com