کد خبر ۴۷۷۷۶ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
معاون خودکفایی کمیته امداد امام(ره) قم خبر داد:

افزایش وام‌های قرض‌الحسنه مددجویان به 20 میلیون تومان / خودکفایی هدف اصلی برنامه های کمیته امداد

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان این که خودکفایی هدف اصلی برنامه های کمیته امداد است، گفت: در طرح اشتغال هر فرد از خانواده تا 70 میلیون تومان در مرحله نخست می‌تواند برای اشتغال از تسهیلات استفاده کند که 20میلیون تومان آن از منابع بانک و مابقی از منابع کمیته امداد تامین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود تلخابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به معرفی افراد برای دریافت تسهیلات بانکی، اظهار داشت: طی چند ماه اخیر 17 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

وی ادامه داد: افرادی که به بانک ها معرفی می شوند با پرونده کامل که مراحل شناسایی، تشکیل پرونده، مشاوره شغلی و طرح توجیهی را گذرانده اند و بدون نقص برای دریافت تسهیلات در بانک ها حاضر می شوند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به 12 بانک ارائه دهنده تسهیلات، گفت: 12 بانک عامل وجود دارد که دولت آنها را مکلف کرده تا از تسهیلات تکلیفی خود برای بحث خوداشتغالی و معرفی‌شدگان کمیته امداد تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه پرداخت کنند.

وی افزود: در طرح اشتغال هر فرد از خانواده تا 70 میلیون تومان در مرحله نخست می‌تواند برای اشتغال از تسهیلات استفاده کند که 20میلیون تومان آن از منابع بانک و مابقی از منابع کمیته امداد تامین می شود.

تلخابی با اشاره به اینکه سقف وام‌های قرض‌الحسنه بانکی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسیده است، بیان داشت: طبق تواهمنامه ای که در بانک موجود است افرادی  که معرفی نامه کمیته امداد را دارند به منزله مجوز شغلی و مدرک مهارتی است و بانک‌های عامل نباید مجوز شغلی از مددجو دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در بند دیگری از تفاهمنامه آمده است که فقط یک ضامن درخواست شود اما در برخی از بانک ها تا سه ضامن از شخص خواسته شده است که آیا یک زن سرپرست خانواده می تواند سه ضامن به بانک معرفی کند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به اینکه بیشتر تسهیلات پرداخت شده از بانک ملی است، خاطرنشان کرد: از مدیران بانک‌های عامل استان قم درخواست داریم که به شعبات خود ابلاغ لازم را انجام دهند تا در پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از مددجویان نمی توانند خود صاحب کسب و کاری شوند که برای این افراد در 6 ماهه اول نخست 134 مورد را کاریابی معرفی کرده ایم.

تلخابی در ادامه بیان داشت: کمیته امداد خمینی(ره) آمادگی دارد تا نیروها را طبق آن شرایطی که کاریابی ها  انتظار دارند آموزش و آماده کند و کارفرمایان نیازی نیست بیمه افراد تحت حمایت کمیته امداد را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: شهرداری استان قم 40 واحد تجاری را در اختیار سرپرست های خانواده های کمیته امداد قرار داده است تا از این طریق برای خود اشتغال ایجاد کنند.

 

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com