کد خبر ۴۷۷۸۰ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴

اعضای ۴ باند سرقت خودرو و منزل در قم دستگیر شدند

قم - اعضای چهار باند سرقت خودرو، منزل، جلوبانکی و طلاجات اطفال با تلاش پرسنل نیروی انتظامی در قم دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان قم ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران حضور یافت و از متلاشی شدن چهار باند سرقت خودرو، منزل، جلوبانکی و طلاجات اطفال در قم خبر داد.

چهار باندی که به گفته سردار کاظم مجتبایی طی دو هفته تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در قم ۱۶ نفر از آنها دستگیر شده‌اند، باندی که در کارنامه جرائم خود ۳۲۳ سرقت را ثبت کرده‌اند.

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزش اموال ربوده شده توسط این باندها بوده است و به گفته فرمانده انتظامی قم ۶۰ درصد از افراد دستگیر شده هم غیر بومی هستند.

افراد دستگیر شده که با چشمان بسته در معرض دید خبرنگاران قرار داشتند به  گفته سردار مجتبایی ۹۰ درصد از آنها هم بین هفت تا ۱۰ فقره دارای سابقه سرقت، شرارت و زورگویی هستند چهره‌هایی که همگی جوان بودند.

قرارگاه مبارزه با سرقت هم به گفته فرمانده انتظامی استان قم به منظور مبارزه و کنترل سرقت در استان تشکیل شده است که به صورت دائم اخبار سرقت‌ها را بر اساس جرم و نوع سرقت تحلیل کرده و برای مبارزه با آنها راهکار ارائه می‌دهد.

تأکید بر همکاری مردم با نیروی انتظامی

سردار مجتبایی در عین حال پیشگیری از سرقت را در اولویت قرار داد و بر این نکته تأکید داشت که همکاری مردم با نیروی انتظامی و رعایت مسائل امنیتی قطعا می‌تواند در کاهش سرقت تاثیر بسزایی داشته باشد.

محمود امانی یکی از افرادی است که به منظور شناسایی سارقین و همچنین اموال کشف شده از آنها به پلیس آگاهی مراجعه کرده است البته به گفته وی سارقین به منزل مادربزرگ وی دستبرد زده‌اند.

وی به خبرنگار مهر می‌گوید: سارقین که یک خانم و آقا بوده‌اند به منزل مادربزرگ وی مراجعت کرده و با خوراندن آبمیوه خواب آور، طلا، چک و پول نقد را از خانه مادربزرگش سرقت کرده‌اند اتفاقی که یک ماه گذشته رخ داده و وی از اینکه پلیس به این سرعت سارقین را شناسایی کرده‌اند ابراز رضایت می‌کند.

مرتضی زندیه هم مالباخته دیگری است که دزدان در روز سیزدهم فروردین امسال به منزل وی دستبرد زده و گاو صندوق وی را که حاوی اسناد و مدارک چند باب خانه و ماشین بود و همچنین ۲۰۰ گرم طلا را به سرقت برده‌اند که به نظر می‌رسید طلاها به مالخر فروخته شده‌اند.

وی نکات ایمنی و امنیتی را رعایت نکرده است مطلبی که به آن اذعان دارد و این امر را به نوعی سهل انگاری می‌داند و البته هنوز هم با وجود سرقتی که از وی شده با این بهانه که دیگر همه چیز را برده‌اند مسائل امنیتی را در منزل اعمال نکرده است.

وی هم در عین حال از تلاش پلیس برای یافتن سارقین رضایت دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com