کد خبر ۴۷۷۸۵ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۶
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

۶ درصد زباله‌های شهری قم در مبدأ تفکیک می‌شود

قم - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در حال حاضر با اقدامات آموزشی و ترویجی صورت گرفته نزدیک به ۶ درصد زباله‌ها در مبدأ تفکیک می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از ضروریات مدیریت پسماند در شهرها تفکیک زباله‌ها از مبدأ است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری هزینه‌های بسیاری را صرف جمع‌آوری و انتقال زباله از سطح شهر به سایت‌های دفع و دفن پسماند می‌کند در صورتی که شهروندان همراهی بیشتری را با مدیران شهر داشته و از مبدأ اقدام به تفکیک زباله کنند بخش عمده هزینه‌ها کاهش خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که بسیاری از اعتبارات صرف توسعه شهر، خدمات شهری و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و امکانات شود و بتوانیم شاهد شهری پاکیزه و زیباتر باشیم.

میرابراهیمی افزایش غرفه‌های بازیافت، آموزش دانش‌آموزان، کارمندان ادارات و زنان خانه‌دار را از برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش تفکیک پسماند از مبدأ عنوان کرد و افزود: با این اقدامات تاکنون توانسته‌ایم میزان مشارکت عموم شهروندان در افزایش تفکیک پسماند از مبدأ را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در اواخر سال گذشته میزان مشارکت مردم در تفکیک زباله‌ها از مبدأ نزدیک به دو درصد بوده است، گفت: در حال حاضر با اقدامات آموزشی و ترویجی صورت گرفته نزدیک به ۶ درصد زباله‌ها در مبدأ تفکیک می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با توسعه اقدامات در نیمه دوم سال میزان تفکیک پسماند از مبدأ را به ۱۵ درصد برسانیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com