کد خبر ۴۷۷۸۶ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹

۹ کارخانه تولید داروهای گیاهی در قم وجود دارد

قم - مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از وجود ۹ کارخانه تولید داروهای گیاهی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حمید اورعی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته غذا که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به اینکه در استان قم ۹ کارخانه تولید کننده گیاهان دارویی داریم که تحت نظارت هستند، اظهار داشت: همچنین در این استان ۵۰ شرکت پخش دارو فعالیت دارند.

وی با اشاره به مسئولیت این معاونت برای نظارت بر عرضه دارو خاطرنشان کرد: این نظارت به چند بخش تقسیم می‌شود که یکی ۱۶۰ داروخانه مجازی هستند که در سطح شهر وجود دارند و عرصه دیگر عرضه غیر قانونی دارو است.

اورعی با اشاره به اینکه عطاری‌ها، باشگاه‌های بدن سازی، آرایشگاه‌های زنانه و ... از مراکزی هستند که دارو را به صورت غیر مجاز عرضه می‌کنند، افزود: با این مراکز با همکاری دستگاه غذایی برخورد می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درست مصرف کردن دارو از دیگر وظایف این معاونت است، اظهار کرد: در این عرصه هم جلسات آموزشی برای پزشکان برگزار کرده‌ایم تا تجویز دارو سر و سامان بیابد.

آنطور که وی می‌گوید مصرف آنتی بیوتیک، کورتون و داروهای تزریقی به عنوان شاخص‌های تجویز درست دارو محسوب می‌شوند که با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در بهبود وضعیت این آمارها پیشرفت بسیار خوبی داشتیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com