کد خبر ۴۷۷۹۹ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۶
مدیرکل اجتماعی دادگستری:

10 هزار واحد صنفی بدون پروانه در قم فعال است/ شناسایی 400 قهوه خانه غیرمجاز

قم- ایرنا- مدیرکل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، گفت: درحال حاضر 60اتحادیه با 34 هزار واحد صنفی پروانه دار و در حدود 10 هزار واحد صنفی بدون پروانه در قم فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سعید کاویانی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک دادگستری، فرماندهی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قم در سالن دانش اتاق اصناف قم
با اشاره به تشکیل کمیته ای برای ساماندهی اصناف از سال گذشته با همکاری دستگاه های مرتبط گفت: در این زمینه کار با اتحادیه هایی که آسیب های برجسته تری داشته اند، شروع شده است و نخستین برنامه ما شناسایی دقیق واحدهای غیرمجاز بود.
وی افزود: به عنوان مثال، در بحث قهوه خانه ها حدود 400 قهوه خانه غیرمجاز شناسایی که اخطاریه هایی برای آنها برای تعیین وضعیت ارسال شده است.
وی ادامه داد: اخطاریه ها داده شده و بر این مبنا دادستان محترم دستور داده است که پس از مراحل قانونی، با توجه به قانون ممنوعیت استفاده از دخانیات در اماکن عمومی با آنها برخورد شود.
کاویانی با بیان این که رعایت قانون یک اصل و یک امر الزامی است، اظهار کرد: قانون ممنوعیت استفاده از دخانیت در اماکن عمومی ماده 9 و 13 آن، بر ممنوعیت در اماکن عمومی تصریح شده است.
وی با اشاره به صراحت قانون در بحث ممنوعیت قلیان گفت: ممنوعیت استفاده از قلیان، در مراکز چه پروانه داشته و چه پروانه نداشته باشند، به قوت خود باقی است، قهوه خانه هایی که پروانه دارند، حق ارائه قلیان ندارند و تعهد نیز از آنها گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مرکز صنفی حق ارائه قلیان در واحد صنفی خود را ندارد و نظارت آن با اماکن و اتاق اصناف و در بوستان ها نیز با مجموعه شهرداری است.
7406/ 6133/ خبرنگار- عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com