کد خبر ۴۷۸۰۰ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۶

معاون دانشگاه قم: موضع گیری ایران در برابر تروریست ها خدمت به بشریت است

قم ـ ایرنا ـ معاون آموزشی دانشگاه قم گفت: موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در برابر داعش و تروریست ها خدمت به بشریت است و در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، غلامعلی قاسمی عصر دوشنبه در همایش «بررسی حقوقی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان» افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر جنایات علیه مسلمانان کاملا مطابق با حقوق بین الملل و قابل دفاع است.
وی با بیان اینکه با مسلمانان میانمار همچون مهاجران غیرقانونی برخورد شده و حقوق اولیه آنها به شدت تضییع می شود، خاطرنشان کرد: در کشور میانمار در یک هجمه سازماندهی شده و هماهنگ میان ارتش، دولت و گروه های افراطی بودایی، منازل و مزارع مسلمانان را به آتش کشیده و آنها را به فجیع ترین وضع به قتل می رسانند.
وی با بیان اینکه کشتار و جنایات علیه مسلمانان در میانمار مصداق نسل کشی و جنایت علیه بشریت است، اظهار داشت: متأسفانه با همراهی کشورهای غربی و شرقی، مجامع بین المللی در برابر این جنایات سکوت کرده و شورای امنیت به صدور یک بیانیه بسنده کرده است، از این رو باید هرچه بیشتر از ظرفیت سازمان همکاری اسلامی در این راستا بهره مند شویم.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
عضو هیأت علمی دانشگاه قم ،ظلم و جنایت علیه مسلمانان در بحرین و یمن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در کشور بحرین با سلب تابعیت از معارضان و آزادیخواهان، آنها را از حقوق مسلم خود محروم کرده اند و دولت سعودی نیز جنایات بی رحمانه و کاملا بر خلاف حقوق بشر را علیه مردم مظلوم یمن سازماندهی کرده است.
وی با بیان اینکه امروز جوانان شیعه برای دفاع از شهرهای سنی و مسیحی نشین در برابر جنایات داعش جان خود را ایثار می کنند، گفت: امروز صهیونیسم جهانی پس از شکست داعش در منطقه، پرونده جدیدی علیه مسلمانان با برپا کردن مناقشه کردستان به راه انداخته است، در حالی که از منظر حقوقی مردم یک منطقه فقط در برابر استعمار، اشغال و تبعیض نژادی حق جدایی طلبی دارند.
قاسمی در پایان با اشاره به جنایات علیه مسلمانان در مناطق مختلف جهان در دهه های گذشته، تصریح کرد: امروز باید با قدرت بخشیدن به نظام اسلامی در حوزه های گوناگون، در برابر جنایات علیه مسلمانان، فشار سیاسی و اقتصادی را افزایش داده و در این جهت تشکیل سازمان های مردم نهاد و غیردولتی نیز می تواند برای حمایت و کمک رسانی به مسلمانان بسیار مؤثر باشد.
همایش «بررسی حقوقی فجایع ضدانسانی علیه مسلمانان» با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه، طلاب بحرین و میانمار و حقوقدانان بسیجی استان قم در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com