کد خبر ۴۷۸۲۴ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

با سودجویان عرصه سلامت در قم باید برخورد جدی شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: مداخلات گروه‌ها و افراد مختلف یکی از مسائل و مشکلاتی است که چند سالی است با آن مواجه هستیم، برخی با کار کردن بر روی اذهان جامعه، باورهای مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند و سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند که باید با سودجویان این عرصه برخورد جدی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید محمد میلانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی غذا در سالن جلسات ساختمان غذا و داروی استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش غذا و صنعت در روز 25 مهرماه اظهار داشت: در این همایش از زوایا و دیدگاه‌های مختلف اهم مسائل واحدهای تولیدی و غذایی مطرح می‌شود و از کسانی که کار ویژه‌ای در جهت تأمین امنیت غذایی انجام داده‌اند تقدیر به عمل میآید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تلاش براین است که به این مناسبت بتوانیم فعالیت‌هایی هرچند کوتاه و فشرده در سطح استان داشته باشیم تا وظیفه‌ای که به عهده حوزه معاونت غذا و دارو است را به نحو احسن انجام دهیم.

میلانی با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو نظارت، پایش و تمام مسائل مربوط به تولید و عرضه غذا انجام می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع که بحث سلامت مردم در میان است باید تمامی تلاش خود را بکنیم تا سطح سلامت مردم را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو وضعیت خوبی نداریم، تصریح کرد: وضعیت موجود به‌ هیچ‌عنوان از نظر نیروی کارشناسی جوابگوی نیاز استان نیست و به‌واسطه محدودیتی که در جهت تأمین نیرو وجود دارد با مضیقه مواجه هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضوابط و مقررات حوزه غذا و دارو گفت: ما ناگزیر به رعایت چارچوب‌ها و ضوابط و مقررات هستیم اما بسیاری از این ضوابط محدودکننده هستند و متناسب با استان قم نیستند، چراکه باید ما تسهیل‌کننده فراینده‌ها در صدور مجوزها باشیم اما این بحث‌ها در اجرا با مشکل مواجه می‌شود.

میلانی با اشاره به انتظارات و درخواست‌هایی که از حوزه غذا و دارو وجود دارد، ابراز کرد: واحدها شروع به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری می‌کنند اما وقتی به دنبال گرفتن مجوز برای فعالیت هستند با مانع مواجه می‌شوند از این‌رو باید همگونی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: مداخلات گروه‌ها و افراد مختلف یکی از مسائل و مشکلاتی است که چند سالی است با آن مواجه هستیم، برای نمونه برخی با عناوین مختلف با کار کردن بر روی اذهان مختلف در زمینه طب سنتی کار می‌کنند، و باورهای مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند و سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند که باید  با سودجویان این عرصه برخورد جدی شود.

میلانی یکی از وظایف عمده حوزه غذا و دارو را فرهنگ‌سازی و آموزش تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دانست و گفت: باید از تمامی فرصت‌ها و ابزار استفاده کنیم تا با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مردم را در رابطه با مواد غذایی سالم و ایمن آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه همه عوامل باید نقش خود را در عرصه سلامت مردم به نحو احسن انجام دهند، افزود: با پیشگیری و برنامه‌ریزی صحیح در حوزه غذا و دارو سلامت مردم تأمین خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در ارتباط با طب سنتی حوزه‌های مختلفی درگیر هستند، ابراز کرد: ما متخصص طب سنتی و حتی دانشکده طب سنتی داریم باید این طب سنتی را با طب امروز تلفیق کنیم و با افراد سودجویی که از باورهای مردم سوء استفاده می‌کنند برخورد کنیم.

میلانی با اشاره به فعالیت بیش از 300 واحد عطاری مجاز و غیرمجاز در سطح استان گفت: مردم باید برای تهیه دارو به پزشکان متخصص مراجعه کنند و به‌هیچ‌عنوان به عطاری‌ها برای تجویز دارو مراجعه نکنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com