کد خبر ۴۷۸۲۶ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قم:

آموزش پیشگیری از جرم در تمامی مقاطع تحصیلی قم برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قم، برگزاری کلاس‌های آموزشی در همه مقاطع تحصیلی در قم را نخستین اقدام نیروی انتظامی برای کاهش جرم و افزایش آگاهی اعلام کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی از مقطع مهدکودک تا دانشگاه در حال برکزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ احمد صادقی در نشست خبری مشترک معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، نیروی انتظامی و اصناف استان قم که امروز در سالن جلسات اتاق اصناف قم برگزار شد، اظهار داشت: مجرم اولین قربانی در پروسه وقوع جرم محسوب می‌شود و در بسیاری از جرم‌ها اگر بستر ایجاد جرم را از بین ببریم جرمی اتفاق نخواهد افتاد.

وی تعامل بین دستگاه‌ها را اولین قدم در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: مجرم،قربانی و بستر مناسب وقوع جرم هرکدام رأس مثلثی هستند که در مرکز آن وقوع جرم واقع‌شده و با تعامل بین دستگاه‌ها و ایجاد راهکارهای مناسب برای از بین بردن هر یک از این اضلاع می‌توانیم آمار وقوع جرم را کاهش دهیم.

 صادقی آگاهی و فرهنگ‌سازی مناسب را از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم معرفی و تصریح کرد: بسیاری از جرائم در حالی اتفاق می‌افتاد که با بی‌احتیاطی قربانی بستر مناسب وقوع جرم فراهم‌شده و چنانچه  آموزش‌های لازم را دیده بود هیچ‌گاه جرمی رخ نمی‌داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم برگزاری کلاس‌های آموزشی در همه مقاطع تحصیلی در قم را نخستین اقدام نیروی انتظامی برای کاهش جرم و افزایش آگاهی اعلام کرد و گفت:  کلاس‌های آموزشی از مقطع مهدکودک تا دانشگاه با حضور کارشناسان نیروی انتظامی در حال برگزاری بوده و بازخوردهای خوبی در جامعه داشته است.

وی از ارائه این دوره‌های آموزشی  بر اساس تحلیل‌های یکی از بخش‌های معاونت پیشگیری خبر داد و گفت: این آموزش‌ها باید بر اساس تحلیل‌های و داده‌های صحیح از نوع وقوع جرم در هر منطقه بوده تا بتوانیم در اولین قدم با آموزش‌های لازم بستر وقوع جرم را در جامعه از بین ببریم.

صادقی به لزوم بررسی این داده‌ها از هر منطقه تأکید و تصریح کرد: برای پیشگیری درست  از آسیب‌های اجتماعی باید چالش‌های یک منطقه به‌درستی بررسی‌شده و بعد از تعیین علل وقوع جرم برای درمان و برطرف کردن علل چاره‌اندیشی کنیم.

وی همکاری اصناف در این زمینه را بسیار بااهمیت خواند و خاطرنشان کرد: بدنه اجتماع را اصناف تشکیل می‌دهند و بازار،مغازه‌ها، میدان‌ها هرکدام بستر وقع جرم هستند که با همکاری اصناف و نیروی انتظامی می‌توانیم در جهت ایجاد امنیت در جامعه کاری‌های بزرگی انجام دهیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com