کد خبر ۴۷۸۲۹ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

بیمارستان یکهزار تختخوابی قم با استفاده از توان مهندسان داخلی احداث می شود

قم- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ساختمان بیمارستان یکهزار تختخوابی قم با کمک مشاوران اتریشی طراحی شده، ولی این بیمارستان با استفاه از توان مهندسان داخلی احداث می شود.

محمدرضا مظفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی قم توسط بخش خصوصی، افزود: بر اساس تصمیم بخش خصوصی طراحی این بیمارستان به شرکتی اتریشی به نام «موزر» که شرکتی معتبر در صنعت بیمارستان سازی در جهان است و بسیاری از بیمارستان های اروپایی را طراحی کرده، واگذار شده است.
وی اضافه کرد: این بیمارستان با نظارت متخصصان بومی و با استفاده از مصالح داخلی احداث می شود.
وی خاطرنشان کرد: طراحی بیمارستان یکهزار تختخوابی قم حدود یک سال به طول انجامید و آخرین جلسه با مشاوران شرکت اتریشی هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
مظفری افزود: در این جلسه ایرادهایی که نسبت به طراحی بعضی بخش ها از جمله سوختگی، اورژانس، روانپزشکی و سالن آمفی تئاتر گرفته شده بود، اصلاح و برای تایید نهایی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.
وی با بیان این که در حال حاضر بیمارستان یکهزار تختخوابی در مرحله صفر قرار دارد، گفت: گودبرداری این طرح انجام شده، دیوارهای بتنی و پی این بیمارستان در حال اتمام است و ستون های فلزی اسکلت بیمارستان نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.
وی با بیان این که مراحل احداث بیمارستان پس از تایید نقشه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرعت می گیرد، بیان کرد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته تا سه سال آینده این طرح که شامل بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی و هتل بیمارستانی در قالب شهرک سلامت است، به صورت صد درصد به اتمام می رسد.
مظفری با اشاره به ویژگی های خاص بیمارستان یکهزار تختخوابی، گفت: نورپردازی این بیمارستان کاملا منحصر به فرد است، به طوری که فاصله بین سه بلوک بیمارستان طوری طراحی شده که از طلوع تا غروب آفتاب بیمارستان از نور طبیعی تغذیه می شود.
وی، اتصال بخش های مختلف با طراحی منحصر به فرد راهروها، نصب 62 آسانسور و تفکیک آسانسور بیمار و پرسنل بیمارستان، تفکیک کامل بخش های مختلف برای کنترل موارد عفونی و جانمایی اورژانس هسته ای را از دیگر ویژگی های این بیمارستان برشمرد.
وی ادامه داد: تمام خدمات سرپایی، پاراکلینیکی و تخصصی هر بخش داخل همان بخش انجام می شود، به عنوان مثال بخش قلب شامل بخش هایی از جمله درمانگاه، اکو، آنژیو و بستری است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: 60 درصد تخت های بیمارستان معادل 600 تخت با تعرفه دولتی و 40 درصد معادل 400 تخت نیز با تعرفه خصوصی اداره خواهد شد.
وی افزود: 100 تا 150 تخت ستاره دار از جمله تخت دیالیز، اتاق عمل و اورژانس که بیمار چند ساعت از آن استفاده می کند نیز در طراحی بیمارستان یکهزار تختخوابی لحاظ شده است.
وی با بیان این که هزینه احداث ساختمان بیمارستان 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، پیش بینی کرد: این طرح سه هزار اشتغال مستقیم و 10 تا 15 هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.
مظفری تصریح کرد: یکی از مهمترین رویکردهای بیمارستان یکهزار تختخوابی قم با این وسعت، حجم خدمات و دارا بودن استانداردهای اروپایی، توریسم درمانی است و پیش بینی می شود توریست های زیادی برای دریافت خدمات درمانی به این استان مراجعه نمایند.
احداث شهرک سلامت از مصوبه های سفر اسفندماه سال 1393 رئیس جمهوری به استان قم بود که قرار است توسط بخش خصوصی در مساحت 100 هکتار احداث شود.
شهرک سلامت به عنوان یک هلدینگ بیمارستانی مطرح است که احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی، کلینیک های درمانی، دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت سه هزار دانشجو و هتل اقامتی برای همراهان بیماران در نظر گرفته شده است که در زمینه مسائل آموزشی و بهداشتی نیز برای استان قم موثر خواهد بود.
این شهرک در منطقه پردیسان قم احداث می شود. پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com