کد خبر ۴۷۸۵۲ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶
آیت الله خاتمی:

4 سال بزک کردن آمریکا کافی است؛ این بار در دام اروپا نیفتیم/ بازرسی از مراکز نظامی ما خوابی است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نسخه شفا بخش این ملت که بارها تجربه کرده است نسخه مقاومت و فرهنگ عاشورا می باشد، گفت: 4سال بزک کردن آمریکا کافی است، این ملت را دوباره در دام اروپا نیاندازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ حوزویان در محکومیت اظهارات شیطان بزرگ و حمایت از نظام اسلامی در فیضیه، اظهار داشت: این گونه اجتماعات هدفمند در قبل و بعد از انقلاب در این مکان مقدس را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد:این اجتماع نشان دهنده انقلابی ماندن حوزه علمیه قم است و همه بزرگان و اساتید و فضلا در این اجتماع حضور پیدا کرده اند تا بگویند ما  همراه ملت در صحنه حضور داریم و تا آخرین نفس و قطره خون در برابر استکبار مقاومت می کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به کینه آمریکا از ایران، گفت: کینه آمریکا این است که در این منطقه حساس و راهبردی یک نظام دینی حاکم شده است، بغض و کینه آنها از حاکمیت دینی در این منطقه می باشد.

وی اضافه کرد: مسئله آمریکا با ما مسئله هسته ای نیست چراکه آنها خودشان ذرادخانه های هسته ای دارند، مسئله حقوق بشر هم نیست چون آنها در خط اول نقض حقوق بشر هستند و مسئله تروریسم هم نیست چرا که خود آنها تروریست پرور می باشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مسئله آمریکا با ایران مسئله حاکمیت دینی است، افزود: حوزه های علمیه در این اجتماع پیام می دهند که تا آخر از نظام دینی حمایت می کنند.

وی بیان داشت: آنچه که ترامپ اظهار داشت دارای ظاهر و باطن می باشد که ظاهر آن افترا و دروغ و فضولی بود اما باطن آن روحیه استکباری فرعونی و خود بزرگ بینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مبارزه با طاغوت از رسالت های پیامبران بود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه راه انبیاء را دنبال می کند و به فضل خدا مانند گذشتگان که انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره) سامان دادند حوزه علمیه هم در خط مقدم مبارزه با طاغوت قرار دارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا معتمد نیست؛ برخی ها خوشحال هستند که اتحادیه اروپا از برجام حمایت می کند؛ اگر اتحادیه اروپا بخواهد روزی بین ایران و آمریکا جانب یکی را بگیرد قطعاً جانب آمریکا را خواهد گرفت؛ 4سال بزک کردن آمریکا کافی است، این ملت را دوباره در دام اروپا نیاندازیم.

 عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد:ما نمی گوئیم با اروپا تعامل نداشته باشیم؛ ما با تمام جهان به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا تعامل داریم؛ به آنها دل نبندیم و امید نداشته باشیم، باید به خدا و مومنان خداجو امید داشته باشیم.

وی بیان داشت: ترامپ در سخنان خود اظهار داشته است که ایرانی ها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را می دهند، این شعارها حق شماست و این شعار به دلیل جنایت های شما می باشد، جنایت هایی که در یمن و سوریه و دیگر نقاط جهان انجام داده اید، حق شماست که تمام ملت های دنیا مرگ بر آمریکا بگویند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد، افزود: تجلی برائت این ملت از دشمنان دین، نظام، قرآن، شمر زمان و یزیدیان زمان آمریکاست؛ ترامپ در این سخنرانی انتقاد کرد که ایران موشک های بالستیک و قاره پیما دارد، این را قرآن به ما دستور می دهد که ما باید در برابر گرگ هایی مانند ترامپ و دولت ترامپ، مسلح به انواع سلاح ها باشیم که به فضل خدا هستیم.

وی یادآور شد: ما به سراغ بمب اتم نمی رویم نه اینکه از آمریکا بترسیم که اصلا آمریکا را حساب نمی کنیم بلکه دین به ما اجازه نمی دهد؛ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که نباید سلاح کشتار جمعی داشته باشیم؛ ملتی که به غنی سازی20 درصد رسیده است راه خود را پیدا کرده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سیاست ما سیاست بازدارنده است، گفت: واکنش ایران به تجاوز دشمن به دقیقه هم نخواهد رسید؛ آمریکا می خواهد از مراکز نظامی ما بازرسی کند که این خوابی است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و ملت ایران پای هر بیگانه ای را که بخواهد به مراکز نظامی ایران وارد شود را می شکند، مراکز نظامی ناموس یک ملت است .

وی ادامه داد: ترامپ در سخنان خود به مذاکره ثانویه اشاره کرد است که ما میگوییم شما در مذاکرات اولیه چه کار کردیدکه به سراغ مذاکره ثانویه بروید،شما به عهدها و پیمان ها و قراردادهای خود پایبند نبودید، بنابراین آمریکا و دول استکباری بدانید این ملت و مسئولان مذاکره دیگری را مطلقاً نخواهند داشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به دیکتاتور بودن آمریکا، تصریح کرد: در پرونده آمریکا حمایت از صدام، عربستان و کودتای 28 مرداد 1332 وجود دارد؛ آمریکا از رژیم های دیکتاتور حمایت می کند و مرگ بر دیکتاتور یعنی مرگ بر آمریکاست.

وی بیان داشت:ترامپ در سخنان خود به سپاه پاسداران اشاره کرده است که باید بگوئیم سپاه مظهر عظمت این ملت است ، امام خمینی فرمودند که اگر سپاه نبود این کشور هم نبود و ای کاش من هم یک سپاهی بودم، این اجتماع بزرگ از این فرزندان غیور و فرزندان امام حسین(ع) حمایت می کند.

این استاد حوزه با اشاره به نسخه شفا بخش این ملت، خاطرنشان کرد: نسخه شفا بخش این ملت که بارها تجربه کرده است نسخه مقاومت ، فرهنگ عاشورا می باشد و بشارت می دهد که تا زمانی که ما فرهنگ عاشورایی، رهبر عاشورایی و خط امام خمینی(ره) را دنبال می کنیم به یاری خدا روی ذلت را نخواهیم دید.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com